رئیس سازمان بورس گفت: تغییر دامنه نوسان به مثبت ۶ و منفی ۳ و بازنگری دستورالعمل گره معاملاتی، از تصمیمات امروز هیات مدیره سازمان بورس است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بازار سرمایه، محمدعلی دهقان دهنوی، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار مصوب کرد تا دامنه نوسان قیمت‌ها از ابتدای اردیبهشت ماه به مثبت ۶ و منفی سه افزایش یابد.

وی تصریح کرد: پیشتر و بر اساس مصوبه شورای عالی بورس، به هیات مدیره سازمان بورس اجازه داده شد تا دامنه نوسان به صورت تدریجی افزایش یابد. از آنجا که این موضوع بعد از سه روز کاری قابل اعمال است، از ابتدای اردیبهشت دامنه نوسان جدید اعمال می‌شود و تا پایان اردیبهشت برقرار است. سپس سازمان بورس نسبت به افزایش تدریجی و مجدد تصمیم گیری می‌کند.

سخنگوی سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به بازنگری دستورالعمل گره معاملاتی، ابراز داشت: مقرر شد بازنگری به نحوی باشد که امکان نقدشوندگی افزایش یابد. در تغییراتی که صورت گرفت مجموع حجم معاملات در ۵ روز از ۵ درصد به ۲۰۰ درصد افزایش یافت. البته دامنه نوسان در گره معاملاتی همان دو برابر باقی ماند، اما حجم مبنا در روز گره معادل یک سهم در نظر گرفته می‌شود. همچنین هیات مدیره سازمان بورس تصویب کرد که برای فروش اوراق تبعی استفاده از رتبه بندی مجاز باشد.

دهقان دهنوی در پایان خاطرنشان کرد: سازمان بورس برنامه‌های خود را برای تقویت تقاضا پیگیری کرده و ادامه می‌دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۷
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۷:۵۷ ۲۹ فروردين ۱۴۰۰
هروز یک دستورعمل جدیدی اتخاذ نکنید اعتماداز سهامداران حقیقی ازبین میره دامنه نوسان مثبت ومنفی یک عددثابت باشه مثل مثبت شش منفی شش انتخابات نزدیک بورس سیاسی میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۲ ۲۹ فروردين ۱۴۰۰
سلام و بعدش کلام بنده اینه که وقتی بازار قفل در صف فروش هست چرا باید منفی2 رو به منفی3 افزایش بدن؟ که سهامدار خرد بدبخت بیشتر فشار روانی بهش بیاد؟چرا دوتا بازار درست نمی کنید که یکی برای سهامدارای خرد ضعیف(با دامنه صفر تا مثبت2) و دیگری برای سهامدارای بزرگ و حرفه ای (با دامنه متقارن مثبت منفی باز) و البته برای افزایش نقد شوندگی سهام سهامدارای خرد و کوچک، اونها دارای این امتیاز باشند که در بازار اول(حرفه ای)هم بتونن سهامشان را بفروشند؟ جدا چرا این تدبیر خیرخواهانه بکار بسته نمیشه؟؟
Iran (Islamic Republic of)
amir
۱۰:۳۱ ۲۹ فروردين ۱۴۰۰
اموال مردم را به اسم دامنه نوسان توقیف کرده اند توقیف مال دیگری بدون دستور قاضی جرم است چرا مدعی العموم دخالت نمیکند؟
Iran (Islamic Republic of)
فتح اله
۰۳:۰۰ ۲۹ فروردين ۱۴۰۰
رشد دوباره بورس ایران خیلی سخت است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۶ ۲۹ فروردين ۱۴۰۰
باز این بورس دستکاری کردند خدا آخر عاقبت همه را بخیر کنه من یکی می شناسم نفری ۶۰میلیون وام ازدواج گرفتند گذاشتند باهم بورس سهام خریدند تا یه مقدار سود کنند شاید بتوانند گره از مشکلات خودشون باز بشه سود که نکردند هیچ ۶۰ درصد ضرر کردند الان هم راضی هستند که بفروشند از بورس خارج بشند نمی تونند بنده خدا زن شوهر افسردگی گرفتند اول زندگی شوهرش چندبار قصد خودکشی داشته از طریق دوستان آشنا هرروز دلداری میدیم که اینکار نکنه اول صبح میاد سرکار افسرده خسته اصلا روحیه کار کردن نداره میگه میاد شرکت خسته میشه میره منزل همه خانواده ایشون سرزنش سرکوب می کنند
Iran (Islamic Republic of)
Hasan
۰۲:۱۶ ۲۹ فروردين ۱۴۰۰
من تجربه یک ساله تو بورس دارم. اما از همه مسئولین بورسی بیشتر بلدم. چون اونا بی انصافن و من انصاف دارم.

اگر دامنه نوسان منفی ۵ و مثبت ۵ بشه و دامنه نوسان حذف بشه مشکل حل میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۶ ۲۹ فروردين ۱۴۰۰
بورس و بازار سرمایه از قمار بدتره هرچی بریزید توش بر باد میره با قوانین فعلی که به نفع حقوقی ها و ثروتمندان نوشته شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۴ ۲۹ فروردين ۱۴۰۰
مثبت که نمیشه از این به بعد بجای ۲ درصد ۳ درصد منفی میخوریم علی برگت الله
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۱:۰۱ ۲۹ فروردين ۱۴۰۰
هیچ معلوم نیست دارن چیکار میکنن و دارن چه آشی برای مردم میسازن؟! بهتره صندلی هاتونو ترک کنین تا افراد باصلاحیت بیان و امورو در دست بگیرن تا بیشتر ازین خرابتر نکردین. خدارو هم در نظر داشته باشین و متخصص و کار بلد رو بیارین. داغون کردین بازارو و بعد میگین چرا مردم دیگه استقبال نمیکنن! و پول و سرمایه به جاهایی برده میشه که نباید!
Netherlands
محمود
۰۰:۴۴ ۲۹ فروردين ۱۴۰۰
جناب آقای دهنوی هدفت چیه عزیز . میخوابی قشنگ نابود مون کنی با این گره معاملاتی .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۰ ۲۹ فروردين ۱۴۰۰
خدا مارو از دست مال حروم خور نجات بده 200تومن پول رهنم شده 50 ظلم چقدر
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۲۳:۴۶ ۲۸ فروردين ۱۴۰۰
تو رو جون هرکی دوست دارین از بورس بکشین بیرون دامنه نوسان رو درست کنین روزامونو از دست داریم میدیم تا سهام ها به کف حمایتی برسن سهم برگرده تو رو خدا خوردین از بازار بورس بستون نوش جونتون دیگه برین بیرون
Iran (Islamic Republic of)
عطا دهقانی
۲۳:۳۲ ۲۸ فروردين ۱۴۰۰
با سلام و احترام
تا حال غیر از ریزش و عدم نقد شوندگی چیزی عاید ملت نشده چون بورس مهندسی شده است و هیچگونه معادلاتی بین فروشنده و خریدار رد و بدل نمیشود اصلا قابل قبول نبوده و نخواهد بود مگر اینکه افسار را رها کنند و عرضه و تقاضا آزادانه بدون اعمال نظر سازمان بورس و رانتخواران و نزدیکان آنها محقق بشود .این فقط یک جنایت است که ازجنایات جنگی کمتر نیست .به تدریج روح و روان مردم و سرمایه هایشان را نابود کرده اید .این انصاف نیست که قوه ی قضائیه ورود نکند و ما همچنان بصورت نهادینه شده میدانیم که هر روز بورس نزولی است و امید افزایش و صعود را را بخود نخواهد دید این اتفاقات ناشی از پول و ثروت بلوکی که مسئولین و رانتخواران دولتی از بورس دریافت کرده اند و در همان اوان ریزش و سقوط سرمایه هاشان را با توصیه کارشناسان بورس که متصل به جامعه رانتی هستند خارج کردند و قطعا در خونه و زمین و ارز و ....سرمایه گذاری کرده اند تا این بازارها را هم خراب کنند و ملت را ضایع و زندگی آنها مخصوصا جوانها را گره بزنند و قادر به ازدواج و زندگی نباشند .سفره ملت را که کامل جمع کرده اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۰ ۲۸ فروردين ۱۴۰۰
شما یه دامنه مشخص کنین که این کسایی که دارن از بورس دزدی میکنن کی و با چه مبلغی سیر میشن
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۲۱:۲۷ ۲۸ فروردين ۱۴۰۰
گول این حرفها را نخورید // دارن نون میپاشن تا سرمایه هایتان بکشن بالا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۱ ۲۹ فروردين ۱۴۰۰
تو چرا به خودت زحمت دادی ، پیام گذاشتی ؟
اتفاقا بورس امسال رشد خوبی خواهد کرد
Iran (Islamic Republic of)
H
۰۰:۳۷ ۲۹ فروردين ۱۴۰۰
منصور تو از کجا فهمیدی ؟
آخرین اخبار