گروه‌های مقاومت به مناسبت روز اسرای فلسطینی در بیانیه‌ای رژیم صهیونیستی را مسئول جنایت‌های سازمان یافته علیه اسرا معرفی کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری العهد لبنان، گروه‌های مقاومت به مناسبت روز اسرای فلسطینی با انتشار بیانیه‌ای رژیم صهیونیستی را مسئول جنایت‌های سازمان یافته علیه اسرا دانسته و اقدامات تل آویو علیه آن‌ها را به منزله جنایت جنگی و ضد بشری خواندند.

جنبش حماس با تاکید بر اولویت آزادی اسرای فلسطینی برای این جنبش، اعلام کرد رژیم صهیونیستی مسئول جنایت‌های سازمان یافته علیه اسرا است.

جنبش حماس تاکید کرد موضوع اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم اشغالگر در گذشته و حال نخستین اولویت این جنبش بوده است و این جنبش همه تلاش خود را برای آزادی آن‌ها به کار خواهد برد و تا زمان آزادی اسرای فلسطینی آسوده خاطر نخواهد بود؛ کسانی که گرانبهاترین داشته خود را در راه آزادسازی وطن و آزادی فلسطینیان فدا کردند.

جنبش حماس با انتشار بیانیه‌ای به مناسبت روز اسرای فلسطینی، اعلام کرد مسئولیت جنایت‌های سازمان یافته علیه اسرای فلسطینی برعهده رژیم اشغالگر است.

این جنبش تاکید کرد این جنایت‌ها که زندگی اسرای فلسطینی و عزت و کرامت آن‌ها را هدف قرار می‌دهد، در چارچوب سیاست رسمی و به دستور مستقیم دولت رژیم اشغالگر انجام می‌شود. اما مرتکبان این جنایت‌ها از مجازات در امان نخواهند بود.

این جنبش همچنین در چارچوب دیگری اعلام کرد بازداشت و احضار نامزد‌های انتخابات به ویژه فهرست «القدس موعدنا» به دست رژیم اشغالگر، مداخله آشکار در مسائل داخلی فلسطین و تلاش برای سنگ اندازی در برابر روند انتخابات با هدف تأثیرگذاری بر آن و جلوگیری از اجرای آن بود.

جبهه دمکراتیک آزادسازی فلسطین اعلام کرد اسرا در زندان‌های رژیم صهیونیستی در خط مقدم درگیری روزانه با این رژیم قرار گرفته اند و اقدامات تل آویو علیه آن‌ها به منزله جنایت جنگی و ضد بشری است.

جبهه دمکراتیک آزادسازی فلسطین با انتشار بیانیه‌ای به مناسبت روز اسرای فلسطینی، اعلام کرد این اسرا نشان دهنده صلابت و ثبات قدم ملت فلسطین هستند و رژیم اشغالگر از طریق زندانی کردن صد‌ها هزار تن از فلسطینیان، از همه انواع ابزار‌های سرکوبگری برای از بین بردن عزم و اراده ملت فلسطین استفاده می‌کند.

این جبهه همچنین اقدامات رژیم اشغالگر علیه اسرای فلسطینی را جنایت جنگی و ضد بشری خواند.

جبهه دمکراتیک آزادسازی فلسطین تاکید کرد اسرای فلسطینی توانستند زندان‌ها را به مدرسه‌ای تبدیل کنند که پیروزی‌های درخشان آن‌ها در رویارویی روزانه با رژیم اشغالگر را به ثبت می‌رساند.

این جبهه بر پیروزی اسرای فلسطینی در ایفای نقش رهبری در سطح سیاسی فلسطین تاکید کرد و افزود دیگر از نظر سیاسی، حقوقی و اخلاقی قابل قبول نیست که هزاران تن از زنان، کودکان و سالمندان در زندان‌های رژیم اشغالگر باقی بمانند؛ آن هم در حالی که برخی از آن‌ها بیش از چهار دهه را در زندان‌های این رژیم گذرانده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار