معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: بیش از۶۰ درصد مردم استان کردستان شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،دکتر ابراهیم قادری معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: ۶۰ درصد مردم استان شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند که این میزان در برخی شهرستان‌ها بیشتر بوده و تا ۱۰۰ درصد هم مشاهده شده است.

او افزود:با شروع محدودیت‌های ویژه کرونا، رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی هم افزایش یافت و در شهر‌های کوچکی مانند سروآباد این میزان به ۱۰۰ درصد رسیده است.

قادری با بیان اینکه تاثیر معنادار محدودیت‌های کرونا ۲ هفته زمان لازم دارد، افزود: به احتمال زیاد، هفته جاری هم شاهد تداوم محدودیت‌های کرونا خواهیم بود و بر اساس دستورالعمل محدودیت‌های هوشمند، به محض تغییر رنگ در هر شهرستان، محدودیت‌ها تغییر وضعیت داده و هر چه تیره‌تر شود تشدید می‌شود.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به مناسب نبودن وضعیت بستری‌ها در استان، افزود: در حال حاضر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در استان بد نیست و اگر رفتار اجتماعی مناسبی در این زمینه را شاهد باشیم احتمالا در هفته‌های آینده تعداد بستری‌ها کاهش یابد.

قادری تاکید کرد: این مساله در گرو رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی است و باید مراقب باشیم تا گردش ویروس در بین خانواده‌ها بیشتر نشود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار