مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب زنجان از ورود آب شیرین به مدار بهره برداری در شهرستان ماهنشان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، جزء قاسمی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب زنجان گفت: در حال حاضر و به دلیل لب شوری آب چاه‌های منطقه، شهر ماهنشان دارای سیستم توزیع آب دو شبکه‌ای است.

او افزود: پس از تکمیل پروژه و تائید کیفیت آب از سوی آزمایشگاه مرجع شرکت آب و فاضلاب استان، آب شیرین از چشمه آلمالو چای وارد مدار شبکه توزیع آب بهداشتی شهرستان ماهنشان شد تا شهروندان از آب شیرین و با کیفیت برخوردار شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب زنجان با بیان اینکه قنات جدید به قنات قبلی شهرستان متصل خواهد شد، گفت: جهت وارد مدار کردن آب شیرین در این شهر، حفر یک رشته قنات و کول گذاری به طول ۳۰۰ متر، لوله گذاری به طول ۳۵۰ متر، احداث حوضچه، نصب شیرهوا و ۷ هزار مترمکعب خاکبرداری انجام شده است.

جزءقاسمی ادامه داد: در صورت مدیریت مصرف و صرفه جویی شهروندان محترم در مصرف آب، اهالی از آب شرب با کیفیت بهره‌مند خواهند بود و دیگر نیازی به اختلاط آب لب شور با آب شیرین نیست.

او گفت: کیفیت آب زیر زمینی هر منطقه متأثر از پارامتر‌های گوناگون است و شرکت آب و فاضلاب ناچار به استفاده از منابع آبی محدوده شهر‌ها است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: آب زیرزمینی شهر ماهنشان به دلیل لب شور بودن تنها برای مصارف بهداشتی که بیش از ۹۵ درصد آب مورد نیاز هر شهروند را تأمین می کند، توزیع می‌شد.

جزء قاسمی افزود: تاکنون آب شرب مورد نیاز شهروندان ماهنشانی با بالاترین کیفیت از طریق دستگاه آب شیرین کن و توسط شبکه مجزا و از طریق ایستگاه‌های برداشت آب، در اختیار شهروندان قرار می‌گرفت.

او ادامه داد: آب شیرین علیرغم هزینه بالای خرید و نگهداری سیستم آب شیرین کن و ایستگاه‌های برداشت و به منظور رفاه حال شهروندان، با بیش از ۹۰ درصد یارانه، در اختیار مردم فهیم ماهنشان قرار داشت.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب افزود: شهر ماهنشان یکی از تجربیات موفق استفاده همزمان از دو شبکه توزیع آب در سطح کشور است که بار‌ها توسط دانشگاه‌ها و مشاورین مورد ارزیابی قرار گرفته است.

جزءقاسمی در انتها از هم استانی‌ها خواست تا با توجه به کاهش بارندگی‌ها، با صرفه جویی در مصرف آب، شرکت آب و فاضلاب را در عبور از بحران تابستان ۱۴۰۰ یاری کنند.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.