نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی از آغاز عملیات سمپاشی هوایی جنگل‌های پیرانشهر، سردشت و مهاباد برای مبارزه با آفت جوانه خوار درختان بلوط خبر داد.

جلال محمودزاده نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار داشت: آفت جوانه خوار بلوط هر ساله خسارت زیادی را به جنگل‌های پیرانشهر، سردشت و مهاباد می‌رساند که به دلیل مبارزه با این حشره هر سال شاهد تغذیه آن از سرشاخه‌های تازه و جوانه زده درختان بلوط هستیم که این امر باعث خشک شدن سرشاخه‌های درختان جنگلی و در نهایت خشک شدن کل درختان بلوط در این حوزه خواهد شد.

در اوخر سال گذشته (١٣٩٩) با پیگیری‌های جلال محمودزاده و کمال حسین پور نمایندگان مهاباد، پیرانشهر و سردشت و تشکیل جلسه با منصور معاون وزیر و رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور و قاسمی مدیرکل منابع طبیعی آذربایجان غربی تأمین اعتبار مبارزه شیمیایی با استفاده از سمپاشی هوایی توسط هواپیما صورت گرفت که مبلغ ۳۲ میلیارد ریال برای اجرای پروژه عملیات سمپاشی اختصاص یافت.

از این رو هواپیما‌های سمپاشی از امروز شنبه ۲۸ فروردین ماه در پیرانشهر مستقر و عملیات سمپاشی هوایی جنگل‌های مهاباد، پیرانشهر و سردشت را به منظور مبارزه با آفت جوانه خوار بلوط آغاز خواهند کرد.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.