رئیسی گفت: امیدواریم در تیر ماه، ۲ واکسن تولید داخل در سبد واکسیناسیون عمومی قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونادر حاشیه شصت و پنجمین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، گفت: امروز بحث‌های مختلفی در جلسه مطرح شد اما محور این بحث‌ها بررسی وضعیت ایران و دنیا بود و بویژه مباحث مهمی پیرامون واکسن شکل گرفت و مروری بر میزان واکسیناسیون و تولید و وارادت آن داشتیم.

رئیسی بیان کرد: همه با نگاه به اطرافیانمان می‌بینیم که یک یا دو نفر به بیماری  کرونا مبتلا هستند و این نشان دهنده بالا بودن سرعت گسترش بیماری است باید و مراقبت‌های شدیدی صورت گیرد. همانطور که می‌دانید محدودیت‌ها تا آخر این هفته تمدید شد و نیاز است در شهرهای قرمز و نارنجی نکات بهداشتی به دقت رعایت شود.

 علی رغم اعمال محدودیت‌ها، در بسیاری از شهر‌ها و استان‌ها دستورالعمل‌ها رعایت نمی‌شود اگرچه نسبت به دو هفته پیش شرایط بهتر شده است اما خیلی راضی کننده نیست و میانگین رعایت دستورالعمل‌ها در کشور ۵۸/۵ درصد است و دستگاه‌های مسئول باید رصد کنند و با متخلفان برخورد قاطعانه کنند و دستگاه‌های دولتی باید مسئولانه عمل کنند و به پای کار بیایند.

در شهر‌های قرمز ۷۱ درصد نقض تردد داریم

رئیسی گفت: در شهر‌های قرمز ۷۱ درصد نقض تردد داریم که مربوط به ۶ استان‌ اصفهان، البرز، همدان، فارس، همدان و آذربایجان شرقی است و مردم این استان ها باید نکات را رعایت کنند و از سایر استان ها به این ۶ استان ورود صورت گرفته است.

وی افزود:  ۷۳ درصد نقض ترددها در شهر‌های نارنجی مربوط به استان‌های اصفهان، البرز، فارس، همدان، مازندران و خوزستان است.۶۶ درصد نقض تردد شبانه در  ۶ استان تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان، گیلان و فارس است.

وی بیان کرد:  ۳۸ درصد مسافران وارد شده و ۴۴ درصد مسافران خارج شده اتباع خارجی بودند و ۶ استان در اعمال محدودیت‌ها و قانون خوب عمل کردند و ۷۰ درصد اعمال قانون و اجرای محدودیت ها شامل تذکر‌ها و پلمب‌ها مربوط به ۶ استان خوزستان، مرکزی، یزد، آذربایجان شرقی، لرستان و گیلان بوده است.

رنگبندی شهرها دوشنبه بروزرسانی می‌شود

رئیسی گفت: در حال حاضر ۲۵۷ شهر قرمز، ۱۲۹ شهر نارنجی، ۵۱ شهر زرد، ۱۱ شهر آبی داریم که این آمار دوشنبه بروزرسانی می‌شود.

وی بیان کرد: در شرایط فعلی هیچ راهی جز رعایت دقیق دستورالعمل‌ها نداریم و برگزاری مهمانی، دورهمی‌ها و تجمع در فضا‌های سربسته بسیار خطرناک است.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا  گفت: امسال به دلیل شرایط  کرونایی نمی توان افطاری دادن را به شرایط کل عادی انجام داد و اگر مردم می‌خواهند افطاری بدهند، به صورت بیرون‌بر باشد و به صورت خشک تحویل نیازمندان داده شود.

آخرین خبرها از واکسن‌های ایرانی کرونا

وی افزود: خوشبختانه تولید داخلی واکسن به مراحل خوبی رسیده است. واکسن شفافارمد یا همان واکسن کووایران برکت در آستانه ورود به فاز سوم قرار دارد و اگر فاز سوم با موفقیت به اتمام برسد ما می‌توانیم دیگر از این شرکت‌ها واکسیناسیون را به طور کامل دریافت کنیم و واکسیناسیون سریع را انجام دهیم.

رئیسی ادامه داد: واکسن موسسه رازی در آستانه ورود به فاز دو است و واکسنی که وزارت دفاع به اسم «میلاد دارو نور» تولید می‌کند در آستانه ورود به فاز دوم است. همچنین واکسن تولید مشترک انستیتو پاستور با کوبا در آستانه ورود به فاز سه است. واکسن سیناژن هم در مرحله اخذ تاییدیه کمیته بالینی است‌. این خبر خوبی است که نشان دهنده مراحل امیدوار کننده واکسن تولید داخل است و اگر سازمان غذا و دارو تاییدیه لازم را بر اساس کارآزمایی بالینی بدهد. امیدواریم حداقل یک یا دو واکسن ساز از تیرماه به صورت انبوه واکسن در اختیار ما قرار بدهند.

واردات حدود ۱.۹ میلیون دوز واکسن کرونا به ایران

وی با اشاره به آمار واکسن‌های وارداتی به ایران گفت: تاکنون حدود ۴۲۰ هزار دوز واکسن از روسیه، ۶۵۰ هزار دوز از کشور چین، ۱۲۵ هزار دوز از هندوستان دریافت کردیم که البته قرار بود ما از این کشور ۵۰۰ هزار دوز واکسن بگیریم که تاکنون ۱۲۵ هزار دز تحویل داده شده است‌ و از کشور کره جنوبی حدود ۷۰۰ هزار دوز واکسن واکسن آسترازنکا  تحویل گرفتیم و در مجموع یک میلیون و ۸۹۵ هزار دز واکسن در اختیار ما قرار گرفته است.

پایان واکسیناسیون فاز اول کرونا تا ۱۰ روز آینده 

رئیسی گفت: چون واکسن‌ها دو دزی تزریق می‌شود تاکنون واکسیناسیون قریب به ۵۰۰ هزار نفر را انجام داده ایم و امیدواریم ظرف یک هفته تا ۱۰ روز آینده واکسیناسیون فاز اول شامل کادر بهداشت و درمان، گروهی از بیماران صعب‌العلاج، بیماران سرطانی و افراد در خانه سالمندان را بتوانیم به اتمام برسانیم  و از اواسط اردیبهشت ماه وارد فاز دوم واکسیناسیون شویم.

در حال تکمیل/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۳ ۲۹ فروردين ۱۴۰۰
بابا به من بدید
من میخوام
دیگه روانی شدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۹ ۲۹ فروردين ۱۴۰۰
آغاز.اونم داخلی، اول گفتن اسفند بعد فروردین حالاشد تیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۴ ۲۸ فروردين ۱۴۰۰
چرا اطلاعات علمی واکسن خودتونو انتشار نمیدید و استاندارهای جهانی نمیگیرید، تا انجا که من میدونم فقط میخوای بار از دوش خودتون بردارید ما اگه توانایی ساخت واکسن داشتیم امسال در به در دنبال واکسن آنفولانزا نبودبم...راستی از مستعان 100 چه خبررررر؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۳ ۲۸ فروردين ۱۴۰۰
رئیسی گفت: در شهر‌های قرمز ۷۱ درصد نقض تردد داریم که مربوط به ۶ استان‌ اصفهان، البرز، همدان، فارس، همدان و آذربایجان شرقی است و مردم این استان ها باید نکات را رعایت کنند و از سایر استان ها به این ۶ استان ورود صورت گرفته است

تو این متن همدانو دوبارگفتی رییسی جان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۰ ۲۸ فروردين ۱۴۰۰
این قضیه واکسن داخلی هم داره بودار میشه در حالی که طبق نقل خبرگزاری مهر در 25 فروردین از قول وزیر بهداشت و رئیس ستاد اجرایی فرمان امام واکسن داخلی از نیمه اردیبهشت برای عموم آماده میشود ، اما دولت اصرار داره این تاریخ راعقب بندازه؟؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۱ ۲۹ فروردين ۱۴۰۰
دولت توزیع واکسن برکت را قبل انتخابات به نفع اصلاح طلبان نمیداند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۱ ۲۸ فروردين ۱۴۰۰
آقایون، خانمها، کسی بفکر ما ملت نیست. ما خودمون باید خودمونو قرنطینه کنیم، اینا الان میگن تا تیرماه ولی تا شهریور هم کاری نمیکنند. خدا خودش اون بالا نشسته جواب شماها رو بده ایشالله.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۸ ۲۸ فروردين ۱۴۰۰
یواش یواش به ۱۴۰۱ میرسه تولید واکسن داخلی .باز هم وعده فقط میشه تاسف خورد تاسف تاسف تاسف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۶ ۲۸ فروردين ۱۴۰۰
آمریکا و انگلیس واکسن فایزر رو زدن اما شون شدیدا کاهش یافته
ما بدبخت ها منتظر مسئولان هستیم هر روز یه حرفی میزنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۳ ۲۹ فروردين ۱۴۰۰
یدفه دیگه آمارچک کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۲ ۲۸ فروردين ۱۴۰۰
تا الان اواسط اردیبهشت بود الان شد تیرماه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۱ ۲۸ فروردين ۱۴۰۰
خواهشن فعلا گیرتون رو واکسن داخلی نباشه فعلا وارد کنید تا اونم اماده بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۳ ۲۸ فروردين ۱۴۰۰
کشور ما میگه حالا که خود واکسن درآمد زایی میکنه چرا از جاهای دیگه بخریم ،مردم رو مجبور میکنیم مال خودمون رو بخرند حالا تا تیر ماه صبر کنید خلاصه کلی کاسبی میکنه دولت با همین واکسن
Iran (Islamic Republic of)
S
۱۸:۵۶ ۲۸ فروردين ۱۴۰۰
]چراتیر فقط فاز سه مونده اون هم که یک ماه بیشتر زمان نمیبرد اول خرداد میشود واکسن را به عموم عموم تزریق کرد اگر از واکسن داخلی مطمئن هستید از همین حالا ذخیره سازی 30 ملیوونی راشروع کنید من خودم خواهر 48 ساله هم که هیچ بیماری زمینه ای هم نداشت ودر مورد رعایت کردنزبانزد بود براثر کرونا از دست دادم پدر ومادرم هم 70 و80 ساله هستند خودم هیچ کی نوبت انها میشود که واکسن بزنندکسانی که کوتاهی کنند وکوتاهی کردند نه این دنیا نه اون دنیا نمیبخشم
Finland
ناشناس
۱۸:۰۸ ۲۸ فروردين ۱۴۰۰
ما باید به کی بگیم دردمونو
Iran (Islamic Republic of)
محمد فخری
۱۶:۵۵ ۲۸ فروردين ۱۴۰۰
ایراد کره زمین این است که هیچکس به وظیفه اش عمل نمیکند!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۶:۴۹ ۲۸ فروردين ۱۴۰۰
هر چقدر زمان میگذره یک ماه میره اونورتر....خوبه والا شما واکسن شدید چه غمی دارید
Iran (Islamic Republic of)
زنبور
۱۶:۴۴ ۲۸ فروردين ۱۴۰۰
طرح تردد چیزی جز پول در اوردن نیست. کسی که بیمار داره و مجبوره از شهرستان بره مرکز استان و تا نصفه شب توی مطب باشه چجور رعایت کنه؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد فخری
۱۶:۳۸ ۲۸ فروردين ۱۴۰۰
چرا همه شیطان شده اند؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۷ ۲۸ فروردين ۱۴۰۰
دکتر رئیسی گفتن بیشتر تردد در ۶استان
من تهرانی ام ۲ سال تبریز هستم اینجا تازه۲ نصف شب مردم راه میافتن میرن ائل گلی اصلا ساعت منع رفت و آمد هیچ معنی نداره، الآنم فقط بازار سرپوشیده تعطیل و بقیه مشاغل همه باز هستن حتی قهوه خونه ها و هیچ نظارتی هم وجود نداره
مسافرهای عید یه طرف رعایت نکردن خود مردم شهر هم همون طرف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۰ ۲۸ فروردين ۱۴۰۰
خداییش مسؤلین اون بالا ونشستند ونخ عروسک گردانی دستشونه ومردم رابه رقص درآوردند وبه ریش مردم قاه قاه می خندند!!؟ نه!! هی آزاد میگذارند وبعد تعطیل و.... همینطور یم درمیان مردم راسرورن ودیوانه کردند!؟! از واکسن هم خبری نیست!!! خدایا ماراا ، نجات بده!؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۷ ۲۸ فروردين ۱۴۰۰
حالا چرا اینقدر زود .واکسیناسیون تاتیرماه بعد بشه بهترنیست؟ چون بخش بزرگی از جمعیت یارانه بگیرتلف میشن، این که امال وارزوی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۴ ۲۸ فروردين ۱۴۰۰
چرااینقدر دیر!!! ؟ چراهمه ی کارهای حکومت ودولت ما، مثل بقیه کشورها نیست!؟! وازانسانیت بویی نبردند! ؟؟! ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۰ ۲۸ فروردين ۱۴۰۰
خودشونم تو کار خودشون موندن
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۵:۲۸ ۲۸ فروردين ۱۴۰۰
فکر کنم زمانی واکسن عمومی بشه که کرونا در جهان از بین رفته و در کتابهای تاریخ درسی ثبت شده....
Iran (Islamic Republic of)
بهرام
۱۵:۲۱ ۲۸ فروردين ۱۴۰۰
خوبه اسفند شد اوایل بهار و حالا تولید واکسن شد تیر اینطور چند بار هم تمدید کنیم میرسیم به آخر سال۱۴۰۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد مهدی
۱۵:۱۷ ۲۸ فروردين ۱۴۰۰
باز هم فقط حرف و حرف و حرف ...... تو همین نطق جناب رئیسی هم تناقض در واکسیناسیون و شروع آن موج میزنه ، در روزهای پایانی سال 99 قرار بر این بود که از بهار امسال واکسیناسیون شروع بشه که الان ایشون میفرمایند از تیر ماه و در نهایت اگر مشکلی پیش نیاد میوفته به پاییز ، خدا به داد ما مردم درمانده برسه که بااین روش مدیریتی که وزارت بهداشت داره پیش میره بتونبم در کنار این همه سختی و تورم و گرونی زنده بمونیم و رو پا باشیم تا از پس اینهمه قسط و قرض و وام بربیایم ، خدایا خودت به داد این مردم برس
Iran (Islamic Republic of)
کیوان
۱۵:۰۵ ۲۸ فروردين ۱۴۰۰
به واکسن شما اعتمادی نیست حتی اگه کرونا بگیرم رو به موت باشم نمیزنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۵ ۲۸ فروردين ۱۴۰۰
هر روز یه حرف به کدام از مدیریتتون دل خوش باشیم ....
United Arab Emirates
ناشناس
۱۴:۵۹ ۲۸ فروردين ۱۴۰۰
این واکسنا اطمینان ندارد اول خودشون بزنن بعد ما میزنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۸ ۲۸ فروردين ۱۴۰۰
همین شدبهانه ای برای خوردن سهمیه پاکبانان
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۴:۵۲ ۲۸ فروردين ۱۴۰۰
احتمالا قصد دارید بخشی از تورم رو با بازارسیاه واکسن کاهش بدین.
همون کاری که با بورس و خودرو ملی کردین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۷ ۲۸ فروردين ۱۴۰۰
چرا با جون مردم بازی میکنید وقتی توانایی درست کردن واکسن را ندارید
چرا هه وعده به مردم میدهید
بهترین واکسن ها ی دنیا را بخرید از فایزر و غیره تا کی میخواهید وعده خرداد و تیر بدهید از بس این کلمات را تکرار کردید خودتان خجالت نمیکشید
سیاست جدا سلامت ملت جدا
Iran (Islamic Republic of)
H
۱۴:۴۵ ۲۸ فروردين ۱۴۰۰
بر طبق آخرین اظهار نظر دکتر نمکی واکسیناسیون عمومی و همگانی با پوشش بالا از نیمه اردیبهشت ماه شروع میشه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۲ ۲۸ فروردين ۱۴۰۰
قطعا من از طرف همه به مردم قول میدم واکسیناسیون سال ۱۴۰۱ انجام میدهیم
Iran (Islamic Republic of)
مرجان
۱۴:۴۰ ۲۸ فروردين ۱۴۰۰
چرا اینقد دیر....واقعا فک نمیکنید تا اومن موقع هزاران نفر از دنیا میرن،یا حتی زنده ها ک کرونا بگیرن،سلامتشون رو از دست میدن؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۳ ۲۸ فروردين ۱۴۰۰
خدا خفتون کنه که هر روز یه حرف میزنید. بی لیاقت ها
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۴:۲۲ ۲۸ فروردين ۱۴۰۰
تو این کشور فقط سخنگوها کارشون را خوب انجام میدن.چون ایران کشور لب و دهنه.فقط بلد هستند دستور بدن.کی کارانجام میده خدا عالمه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۷ ۲۸ فروردين ۱۴۰۰
اقای رئیسی واقعا شرم اور نیست جمعیت85میلیونی تاالان بقول گفته خودتون500/000نفر واکسینه شدند یعنی هنوز عرضه نداشتید کادردرمان را واکسینه کنیدکار به عمل برمیاید نه سخنرانی ومصاجبه کردن اقای رئیسی روزهای اول زمستون حتی مش رجب دامدار روستای ما هم وعده داد که دارد واکسن میسازد ولی تا امروزتمام واکسن های ایرانی تازه مرجله اول تست انسانی را گذرکردند وباید برای جامعه اماری بیشتری به مرحله دوم وسپس با فراوانی بیشتری به مرجله سوم بعد این سه مرجله باید انجام نحقیقات صورت گرفته را به سازمان بهداشت جهانی با مستندات ارائه گردد درصورتیکه که مورد تائید واقع شد دستورتولید صادر میشود حالا شماها چطوری میخواهید واکسن به مردم تزریق کنید واحتمال قوی میخواهید با تست مرحله دو و سه را با تزریق گله ای شروع کیند اگر بخاطر تست دوسه میخواهید بناک نزریق واکسن وبدون اطلاع به مردم اقدام کیند قطعا خیانت کارترین وجنایت کارترین افراد دنیا هستید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۱ ۲۸ فروردين ۱۴۰۰
آقای رئیسی رئیس قوه قضاییه هست مشتی درست جزوه هاتو نخوندی نمی دونم شما تو تیرانا چی کار می کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۸ ۲۸ فروردين ۱۴۰۰
دقیقا قربون زبونت متاسفانه دراینجا یکسری افراد تا یکی حرف میزنه میایند کامنت میذاران افرین درود به به دریغ از یک تفکر عقلی دقیقا کامنت ونظرت درست هست تا سازمان جهانی دارووغذا تائید نکند نمیتوانند واکسن تولید انبوه کنند اینها چطوری میخواهند درتیرماه به گروه هدف واکسن تزریق کنند که هنوز نتوانستند خط مقدم کرونا یعنی کادر درمان را واکسینه کنند لذا برای تیرماه هر4-5شرکتی که گفته داره واکسن میسازه اگر صحت داشته باشه با تزریق گله میخواهند هم دهن مردم را ببندند وهم واکسن را تست کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۳ ۲۸ فروردين ۱۴۰۰
الان مگه آمریکا برای واکسن فایزر تائید سازمان بهداشت جهانی را گرفت اینرا همه تائید کردند فایزر زودتر از وقتش به مردم تزریق شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۶ ۲۸ فروردين ۱۴۰۰
پای صندوق رای ریاست جمهوری رایگان واکسینه خ اهیم شد
United States of America
ناشناس
۱۴:۰۳ ۲۸ فروردين ۱۴۰۰
ما که از این واکسنهای هندی و چینی و ایرانی و ... نخواهیم زد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۷ ۲۸ فروردين ۱۴۰۰
تشریف ببر قطر بعد از اونور آمریکا واکسن بزن و برگرد. کسی مجبورتون نکرده از این واکسنا بزنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۵ ۲۸ فروردين ۱۴۰۰
پولمون کجا بود قطر و آمریکا بریم خوش به حالت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۶ ۲۸ فروردين ۱۴۰۰
اولا به تمام واکسنهااعتقادندارم درضمن درایران تااخرسالم تولید نمیشود بسیارداروهای دیگری وجوددارد که بااین دردعفونی لخته شدن خون مبارزه میکند ،،،لعنت خدابرچین کمونیست که جهان رانابودکردچراچینیها ازذادانه درکشورخودشان ماسک نمیزنند بااین جمعیت زیادوبه هیچ وجع تعطیلی یا هیچ گونه محدودیتی ندارند،،،فقط جهان راگذاشتن سرکاردارن سودمیبرند،،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۱ ۲۸ فروردين ۱۴۰۰
یه بار میگن تیر
یه بار خرداد
یه بار اخر فروردین
یه بار مهر
یه بار شهریور
بسه دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۷ ۲۸ فروردين ۱۴۰۰
دقیقا.خودشونم ‌موندن توش هی وعده سر خرمن میدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۵ ۲۸ فروردين ۱۴۰۰
نکته اش اینه که دولت خیلی به واکسن خارجی مایله تا از این راه ارز مملکت هدر بره و حیف و میل بشه
Iran (Islamic Republic of)
ملت
۱۳:۴۶ ۲۸ فروردين ۱۴۰۰
همسر و یکی از بچه هام کرونا گرفتند توی سه هفته که در منزل تمام اعضای خانواده قرنطینه هستیم کل پس اندازمون تموم شد، نشد تماس بگیرند بگن درآمد دارید؟ فکر کردند همه مثل خودشون پول مفت از بیت المال می گیرند و قرنطینه با حقوق میرند ، حالا اینا بماند ، تماس می گیرم 4030 و 190 و حتی حضوری بهداشت مرکزی منطقه رفتم میگم پسر 5 ساله من بدنش جوش های آبله ای زده و شب ها تا صبح بی قراره (علایم روتین کرونا کودکان) دارویی لطف کنید بدهید بدم به بچه یا راه حلی بگید تا راحت بخوابه، نه دارو معرفی می کنند نه راه حل ، فقط میگن باید ببرید بیمارستان فلانی که اونم فقط حضوری و نوبت آخر با بیماران عادی باید ویزیت بشه!!!! مملکت شاهکاری داریم ، اینجوری قراره کرونا رو شکست بدیم، مردم بدونید در این وضعیت فاجعه بار مدیریتی فقط ما مردم عادی هستیم که قربانی سوء مدیریت کاخ نشین ها هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۳ ۲۸ فروردين ۱۴۰۰
خدایا فقط خودت کمک کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۱ ۲۸ فروردين ۱۴۰۰
یه سر به کافی نت ها بزنید ببینید چقدر شلوغ شده همش بخاطر طرح املاک و اسکانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۱ ۲۸ فروردين ۱۴۰۰
این مردم این گوشی های هوشمند چند میلیونی برا چی دستشون، برا همه چی میدوند کافی نت
Iran (Islamic Republic of)
Arman
۱۶:۳۷ ۲۸ فروردين ۱۴۰۰
آره. یکی نیست بگه مالیات رو از غربیا الگو گرفتین حقوق و مزایا هم از اونا الگو بگیرید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۲۸ فروردين ۱۴۰۰
هرروز یه حرف اول گفتن از اواخر ۱۳۹۹
بعد اواسط اردیبهشت
بعد اواخر بهار
حالا تیر
تیر ماه هم مرداد و ماه‌های بعدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۴ ۲۸ فروردين ۱۴۰۰
هی یک ماه یک ماه برید عقب مثل بورس که دو درصد دو درصد جیب مردم راخالی می کنید و وعده ها الکی میدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۸ ۲۸ فروردين ۱۴۰۰
دکتر نمکی که فرمودند واکسیناسیون از اواسط اردیبهشت به شکل عمومی شروع میشه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۳ ۲۸ فروردين ۱۴۰۰
دفع قبل خرداد بود الان شد تیر ...اینقد کلاه سر مردم نذارید ...از زمستان تا الان وعده واکسن ملی دادین هنوز عملی نشد ...
Iran (Islamic Republic of)
Arman
۱۲:۰۷ ۲۸ فروردين ۱۴۰۰
باشه.
آخرین اخبار