رئیس هیئت شنای استان اصفهان گفت: در صورت جابه‌جایی رکورد‌ها، سه شناگر اصفهانی می‌توانند در رقابت های ورودی سهمیه المپیک شرکت کنند.

پیمان گرامی رئیس هیئت شنای استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، درخصوص انتخاب‌شدن اصفهان به‌عنوان پایگاه ملی شنای ایران گفت: ۱۶ فروردین طی نامه‌ای از فدراسیون شنا، اصفهان به‌عنوان یکی از ۳ پایگاه ملی شنای ایران انتخاب شد.

او افزود: انتخاب‌شدن اصفهان به‌عنوان پایگاه ملی شنا باعث توجه بیشتر به این رشته می‌شود و در این صورت آینده خیلی خوبی پیش‌روی ما قرار می‌گیرد.

ریئس هیئت شنای استان اصفهان با اشاره به برگزاری مسابقات استانی و کشوری در دوران کرونا بیان کرد: اصفهان تنها استانی بود که در طول این یک‌سال توانست مسابقات شنا را به‌صورت رسمی برگزار کند، چون اولین مسابقه کشور بود شرایط سختی نیز وجود داشت؛ اما تا دوهفته بعد از مسابقات هیچ فردی به کرونا مبتلا نشد. در اسفندماه نیز همزمان با استان‌های خراسان و تهران مسابقات کشوری جام شهید سردار سلیمانی را برگزار کردیم.

گرامی در پاسخ به این سوال که در وضعیت محدودیت‌ها استخر‌ها فعالیت دارند یا خیر اظهار داشت: کسانی‌که در سطوح آموزشی و مقدماتی هستند تمریناتشان تعطیل شده، فقط پایگاه ملی با حضور سه شناگر شانس سهمیه انجام می‌شود.

او در ادامه بیان کرد: سه شناگر حرفه‌ای برای انجام تمرینات و دور نشدن از آمادگی، درحالیکه کمتر از ۶۰ روز دیگر به مسابقات ورودی المپیک فاصله دارند درحال تمرین در دوران محدودیت‌ها هستند، این سه شناگر در ایران به رکورد‌های ورودی بسیار نزدیک شده‌اند.

گرامی از حضور سه شناگر شانس سهمیه ورودی المپیک توکیو اطلاع داد و گفت: علیرضا یاوری در ۲۰۰متر کرال سینه که سال گذشته رکورد این رشته را هم جابه‌جا کرده تنها امید ما برای المپیک بود؛ اما متین سهران و مهرشاد افقری هم رکورد‌های خوبی داشته‌اند و درپی اعلامیه‌ای از طرف فدراسیون در اردیبهشت یک مسابقه برگزار خواهد شد و اگر بتوانند عملکردشان را بهبود ببخشند شانس کسب سهمیه ورودی المپیک خواهند بود.

ریئس هیئت شنای استان اذعان کرد: امیدواریم که شناگران ورودی المپیک را کسب کنند، وضعیت شناگرانمان بسیار خوب است، رنج سنی‌شان بین ۱۹ تا ۲۱ سال است و می‌توانند در المپیک‌های بعدی نیز حضور پیدا کنند.

او ادامه داد: ۴۸۷ روز دیگر مسابقات آسیایی هانگژو در راه است و اگر این ورزشکاران حمایت شوند در مسابقات آینده می‌توانند با قدرت شرکت کنند.

گرامی در پایان با تشکر از ارگان‌های کمک‌کننده به این رشته و شناگران اصفهانی اظهار داشت: فدراسیون شنا، اداره کل ورزش و جوانان استان، آموزش و پرورش استان و شبکه بهداشت خیلی در طول این مدت به ما کمک کردند، در این شرایط بسیار سخت به شناگران شانس ورودی المپیک مجوز تمرین دادند و امیدوارم این حمایت‌ها ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.