رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز گفت: پارسال در شهر شیراز روزانه بیش از ۷۰۰۰ تن پسماند عمرانی و ساختمانی به سایت دفع این پسماند‌ها منتقل شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، پسماند‌های عمرانی و ساختمانی بخش عمده پسماند‌های عادی است که در شهر‌ها تولید می‌شود و مدیریت این پسماند‌ها نیاز به همکاری واحد‌های مختلف شهرداری، ارگان‌ها و سازمان‌های دولتی، شرکت‌ها و شهروندان دارد.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز گفت: در سال ۱۳۹۹ در شهر شیراز روزانه بیش از ۷۰۰۰ تن پسماند عمرانی و ساختمانی به سایت دفع این پسماند‌ها منتقل شده است که این موضوع با همکاری همه جانبه پیمانکاران، ادارات و سازمان‌ها و شهروندان اتفاق افتاده است.

خوشبخت اظهار داشت: برای مدیریت پسماند‌های عمرانی و ساختمانی از مبدأ تولید ابتدا مالکان ماشین آلات حفاری نظیر بیل مکانیکی که در عملیات حفاری و خاکبرداری‌ها فعال هستند تحت عنوان پیمانکاران مجاز حفار و خاکبردار ساماندهی شدند و در همین راستا انواع خودور‌های حمل پسماند‌های عمرانی و ساختمانی نیز شناسایی و ساماندهی شدند.

او افزود: شهروندان و شرکت‌هایی که قصد فعالیت‌های ساخت و ساز و عمرانی دارند می‌بایست از ماشین آلات پیمانکاران مجاز سطح شهر استفاده نمایند یا برای خودرو‌ها و ماشین آلات خود مجوز دریافت نمایند، همچنین شهروندان می‌توانند با شماره تلفن ۳۷۳۸۶۲۶۲ و یا از طریق سامانه شهروند – پیمانکار به نشانی cw.shiraz.ir مخزن ذخیره پسماند ساختمانی را درخواست نمایند تا از ریختن این پسماند‌ها در کوچه و معبر جلوگیری شود.

خوشبخت در ادامه گفت: در چند مدت اخیر برای مدیریت بهتر پسماند‌های عمرانی و ساختمانی و با هدف جلوگیری از تخلیه غیر مجاز این پسماند‌ها و نظافت و زیبایی منظر شهری، مالکان ماشین آلات حفار نظیر لودر، مینی لودر و بابکت نیز تحت عنوان پیمانکاران مجاز حفار و خاکبردار ساماندهی شدند و شهروندان و پیمانکارانی که قصد اجرای عملیات حفاری و خاکبرداری با این ماشین آلات را دارند بایست با افراد دارای مجوز قرارداد انعقاد کنند.

خوشبخت از شهروندان و پیمانکاران، شرکت‌ها و سایر کسانی که در زمینه فعالیت‌های عمرانی و ساختمانی فعالیت می‌کنند تقاضا نمود با اخذ مجوز‌های لازم قبل از فعالیت‌های عمرانی و ساختمانی، همکاری لازم را با این سازمان در مدیریت پسماند‌های ساختمانی با هدف عدم تخلیه غیر مجاز پسماند‌ها و نظافت و زیبایی شهر داشته باشند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار