سخنگوی طالبان گفت: با اصرار آمریکا بر باقی ماندن نیروهایش در افغانستان تا اواخر تابستان همه جهان در عمل مشاهده کردند که آمریکایی‌ها به هیچ توافقنامه‌ای پایبند نیستند و این بسیار شرم‌آور است.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، محمد نعیم وردک، سخنگوی طالبان در واکنش به اظهارات رئیس جمهور آمریکا درباره به تاخیر افتادن خروج نیرو‌های آمریکایی و ناتو از افغانستان تا ۱۱ سپتامبر/ ۲۰ سنبله آینده گفت: این موضع که مغایر با توافقنامه دوحه میان آمریکا و طالبان و همچنین ناقض قوانین و مقررات بین اللملی است عامل ادامه تنش و طولانی شدن روند صلح است.

عضو ارشد طالبان گفت: با اصرار آمریکا بر باقی ماندن نیروهایش در افغانستان تا اواخر تابستان همه جهان در عمل مشاهده کردند که آمریکایی‌ها به هیچ توافقنامه‌ای پایبند نیستند و این بسیار شرم‌آور است.

سخنگوی طالبان همچنین درباره مذاکرات پیش روی صلح در استانبول ترکیه گفت: با باقیماندن نیرو‌های خارجی در افغانستان طالبان رسما اعلام کرده مادامی که نیرو‌های خارجی در افغانستان حضور دارند در مذاکرات صلح شرکت نمی‌کند.

نعیم وردک درباره طرح شورای مصالحه ملی افغانستان هم گفت: هر طرح صلحی باید بر پایه منافع ملت افغانستان و پایان اشغالگری نیرو‌های خارجی استوار باشد، اما در بسیاری از طرح‌های پیشنهادی مصالح شخصی و گروهی در نظر گرفته شده است.

عضو ارشد طالبان افزود: هدف اصلی ما اخراج نیرو‌های خارجی، تعیین سرنوشت از طرف مردم و ایجاد یک نظام مستقل اسلامی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار