واکنش ارتش انگلیس به خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان

رئیس ستاد ارتش انگلیس در اظهاراتی از تصمیم آمریکا برای خروج نیروهایش از افغانستان انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان،  «نیک کارتر» فرمانده ستاد ارتش انگلیس، امروز (جمعه) در مصاحبه‌ای از تصمیم دولت آمریکا برای خروج نیرو‌های آمریکایی از افغانستان انتقاد کرده است.

کارتر در بخشی از سخنان خود با اشاره به خروج ۲ هزار و ۵۰۰ نیروی آمریکایی تا پایان ماه سپتامبر از افغانستان، ادعا کرد: «حضور ما در سال ۲۰۰۱ در افغانستان با هدف بازدارندگی از تروریسم بین‌المللی انجام گرفت. در بیست سال گذشته هیچ حمله تروریستی از افغانستان آغاز نشد.»

او سپس با اشاره به احتمال بازگشت دوباره جنگ‌طلبان به قدرت در افغانستان، افزود: «انتظار این تصمیم را نداشتیم، اما به آن احترام می گذاریم. این تصمیم بیانگر شکل‌گیری مواضع دولت جدید در آمریکاست.»

جو بایدن به تازگی از خروج نیرو‌های آمریکایی از افغانستان پیش از ۲۰ امین سالگرد حادثه تروریستی ۱۱ سپتامبر خبر داد و در بخشی از سخنان خود گفت: «زمان آن فرا رسیده تا به طولانی‌ترین جنگ آمریکا پایان دهیم. زمان آن است که نیرو‌های آمریکایی به کشورشان بازگردند.»

رئیس‌جمهور آمریکا با بیان این‌که «دلایل بقای ما در افغانستان، به شکل فزاینده‌ای نامعلوم است»، مدعی شد: «به حضور نظامی در افغانستان پایان می‌دهیم، اما تلاش‌های سیاسی و دیپلماتیک ما ادامه خواهد داشت. از دولت افغانستان و نیرو‌های نظامی آن و همچنین مذاکرات بین‌الافغانی حمایت می‌کنیم.»

«ژنرال لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا، نیز در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا، و «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو، در بروکسل اعلام کرد ماموریت نیرو‌های ما با شرکای افغان کامل شد.

«ویلیام برنز» مدیر آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سی‌آی‌ای) نیز در بیانیه‌ای به خروج نیرو‌های این کشور از افغانستان واکنش نشان داد و اعلام کرد: «با خروج نیرو‌های آمریکایی از افغانستان توانایی آمریکا برای مقابله با تهدید‌ها به شکل محسوسی کاهش خواهد یافت.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار