خیران آبادانی در ماه مبارک رمضان در قالب کمک‌های مومنانه به میدان عمل آمده اند تا کمی از درد‌های هموطنان خود را در روز‌های کرونایی بکاهند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،امسال هم ماه مبارک رمضان از راه رسید، از این ماه بعنوان ماه مهربانی، بخشندگی و ماه مغفرت و آمرزش یاد شده است ماهی که در آن سایه خیر و برکت نمایان می‌شود.

ماه مبارک رمضان، ماه نزول قرآن، ماه مغفرت و آمرزش، ماه جود و کرم، ماه بخشش و نیکوکاری، ماه ایثار و از خود گذشتگی، ماه جهاد و کوشش، ماه سعی و تلاش، ماه رحمت و سازندگی و ماه ضیافت الهی است.

رمضان ماه تهذیب نفس، کسر شهوت، غلبه و چیره شدن بر نفس، ماه صبر و استقامت و بالاخره ماه خودسازی و اصلاح جامعه است. این ماه دانشگاه انسان‌سازی است؛ بله رمضان دانشگاه علمی و عملی، آموزشی و پرورشی و تربیتی و اصلاحی است.

ماهی که با آمدنش مهربانی را در سفره‌های نیازمندان نمایان می‌کند

حجت الاسلام والمسلمین امام جمعه آبادان در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان به خودشناسی در ماه مبارک رمضان و استفاده از ظرفیت‌های این ماه پرفضیلت اشاره کرد و گفت: ماه مبارک رمضان ماه و فصل ویژه‌ای و ماهی است که در آخرین جمعه ماه شعبان پیامبر عظیم الشان جهان اسلام (ص) ماموریتی از جانب خداوند باری تعالی برای دعوت از مردم به یک ضیافت و میهمانی خاص پیدا می‌کند و در این میهمانی دیگر در روز‌های این ماه سفره پهن نمی‌شود.

او افزود: در این میهمانی تربیت نفوذ وجود دارد یعنی بنای خداوند این است که در این ماه زمینه تربیت انسان را فراهم کند، به همین خاطر یکسری ادب و آدابی را در این ماه برای انسان مشخص می‌کند.

ماهی که با آمدنش مهربانی را در سفره‌های نیازمندان نمایان می‌کند

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی پور ماه رمضان را یک ماه تمرین در محضر خداوند بودن و عبادت کردن دانست و خاطر نشان کرد: وقتی روزه دار اول صبح بیدار می‌شود و تا غروب آفتاب قصد قربت می‌کند تا روزه باشد و ذره ذره لحظه‌های روز را برای خدا ترک گناه و انجام فعل می‌کند لذا این تمرین بسیار مهم است که یکسال انسان آمادگی پیدا کند تا یک ماه بتواند حضور در محضر خدا را حفظ کند.

روزه، کهن‌ترین عبادت در میان اقوام و ملل جهان

روزه از کهن‌ترین عبادت هاست که در میان اقوام و ملل جهان رایج بوده است، رومانی‌ها و هندو‌ها به کثرت روزه مشهور بودند.

در تمام ادیان آسمانی، روزه جزو احکام واجب به شمار می‌رود، در تورات از روزه چهل روزه حضرت موسی و الیاس و روزه سه هفته‌ای حضرت دانیال و روزه حضرت داوود و یونس یاد شده است، یهودیان پای بند، هفته‌ای دو روز، روزه می‌گیرند.

جامع‌ترین و عالی‌ترین روزه، روزه ماه مبارک رمضان است که در آئین اسلام بر هر مرد و زن واجد شرایط واجب است.

ماهی که با آمدنش مهربانی را در سفره‌های نیازمندان نمایان می‌کند

رسول گرامی اسلام می‌فرماید: «صوموا تصحوا». یعنی روزه بگیرید تا تندرست باشید.

در طب قدیم، روزه اهمیت خاصی داشته، فیثاغورث و بقراط برخی از امراض را با روزه معالجه می‌کردند، حارث بن کلده طبیب معروف زمان بعثت رسول اکرم (ص)، روزه را یگانه طریق معالجه بیماری‌ها می‌دانست و ابن سینا فصلی از کتاب قانون را به مداوا با روزه اختصاص داده است.

بشارت به قدوم رمضان

رسول اکرم (ص)، اصحاب و یاران گرامی خود را به قدوم رمضان و آمدن آن بشارت می‌داد و می‌فرمودند: رمضان ماه پر خیر و برکت در راه است، خداوند متعال روزه‌داری این ماه را بر شما‌ای امت اسلام، فرض و واجب نموده، شبی در رمضان وجود دارد که ثواب و پاداش عبادت یک شب آن بهتر از ثواب و پاداش هزار ماه است، کسی که از ماه رمضان محروم گشت بی‌گمان از همه خوبی‌ها محروم گشته است؛ و نیز فرمودند:، چون رمضان آید، دروازه‌های بهشت گشوده و دروازه‌های دوزخ بسته گردد و شیاطین به زنجیر کشیده می‌شوند.

ماهی که با آمدنش مهربانی را در سفره‌های نیازمندان نمایان می‌کند

کمک به نیازمندان در ماه مبارک رمضان

امسال نیز همچون پارسال ویروس منحوس کرونا با آمدنش همه چیز را تغییر کرد، با وجود این ویروس بسیاری از خانواده‌ها عزادار شدند و عده‌ای هم مبتلا. از سوی دیگر کسادی بازار بسیاری از کسب و کار‌ها مراسمات، سنت‌های باستانی و حتی زندگی مردم را دگرگون کرده است به طوری که نه خبری از سفره‌های چند صد نفری افطاری هست ونه آئین‌های دسته جمعی، اما باز هم نتوانست دست یاری مردم مومن و خداجو را برای انجام کار خیر و کمک به نیازمندان کوتاه و به دل‌های مردم ورود کند.

با وجود این مشکلات یکی از مهمترین سنت‌هایی که بازار آن گرمتر از سال‌های گذشته شده دستگیری از نیازمندان باشد.

مردم در پاسخ به ندای رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره کمک‌های مومنانه به میدان عمل آمده اند تا کمی از درد‌های هموطنان خود را در روز‌های کرونایی بکاهند.

خیران در آبادان برای کمک به همنوعان خود امسال با شروع ماه مبارک رمضان دست به کار شده اند و از کمک‌های نقدی گرفته تا توزیع سبد‌های غذایی و اهدای خون هر کس در حد توان و وسع خود هر کاری از دستش بر می‌آید انجام می‌دهند تا در این ماه مهربانی سفره هیچ نیازمندی خالی نباشد.

در آبادان به همت خانواده‌ای خیر یک هزار بسته معیشتی تهیه و از طریق دفتر نهاد امامت جمعه آبادان در محل مصلای نماز جمعه آبادان میان نیازمندان شهرستان آبادان توزیع شد.

حجت الاسلام علی ابراهیمی پور امام جمعه آبادان با اشاره به نگاه مقام معظم رهبری در ماه مبارک رمضان در خصوص برگزاری رزمایش کمک‌های مومنانه به افراد نیازمند و بی بضاعت گفت: متاسفانه شرایط حاکم ناشی از شیوع بیماری کرونا ویروس باعث شده تا نیاز افراد بی بضاعت تشدید پیدا کند.

او از توزیع یک هزار بسته معیشتی در میان نیازمندان سطح شهرستان آبادان خبر داد و تصریح کرد: این بسته‌های معیشتی در آستانه ماه مبارک رمضان در اختیار افراد آسیب پذیر در سطح شهرستان قرار گرفت.

ماهی که با آمدنش مهربانی را در سفره‌های نیازمندان نمایان می‌کند

حجت الاسلام ابراهیمی پور اضافه کرد: این بسته‌ها می‌تواند بخشی از مشکلات معیشتی افرادی که می‌خواهند روزه بگیرند و بی بضاعت هستند را نیز تامین کند.

او ارزش هر بسته را بالغ بر چهار میلیون و ۵۰۰ هزار ریال عنوان کرد و گفت: از خانوده شیخانی که هزینه کل این بسته‌ها را تقبل کردند و نگاه ویژه‌ای به آبادان داشتند صمیمانه تشکر می‌کنم، این بسته‌ها در اختیار نیازمندان قرار خواهد گرفت.

امام جمعه آبادان یاد آور شد: این بسته‌ها شامل ۲ کیلو شکر، روغن ۲ و نیم لیتری، ۲ عدد ماکارانی، خرما، رب گوجه فرنگی، سویا، یک کیلو مرغ و یک کیسه ۱۰ کیلویی برنج از اجناس مرغوب بازار هستند.

او با اشاره به اینکه تعداد پرشماری از شهروندان در پی انتشار ویروس کرونا بیکار شده اند عنوان کرد: ماه رمضان فرصتی برای رونق کمک به نیازمندان است.

امام جمعه آبادان با یادآوری این نکته که دستگیری از نیازمندان از سیره بزرگان است تاکید کرد: در این روز‌های سخت بیشتر از هر زمان دیگر فقیران نیازمند حمایت خیران هستند.

توزیع ۳۰۰پرس غذا بین نیازمندان آبادانی در اولین روز ماه میهمانی خدا

مکی یازع مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان آبادان در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت:بنا به برنامه ستاد بازسازی عتبات عالیات   در ماه مبارک رمضان ، امسال نیز مانند سال های گذشته پخت و توزیع غذا را آغاز نمودیم.

او تصریح کرد:در اولین رروز از ماه مبارک رمضان پخت ۳۰۰پرس غذا را با کمک خیرین  شروع کردیم و این تعداد را تا پایان ماه مبارک رمضان به ۵ هزار پرس غذا افزایش خواهیم داد . 

ماهی که با آمدنش مهربانی را در سفره‌های نیازمندان نمایان می‌کند

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان آبادان ادامه داد:به زودی  بسته های معیشتی بین افراد نیازمند تحت پوشش ستاد بازسازی عتبات عالیات آبادان توزیع خواهد شد.

مکی یازع در پایان بیان کرد:از همشهریان آبادانی تقاضا داریم همان‌گونه که همیشه یاریگر نیازمندان بوده اند در ماه مبارک رمضان نیز توجه ویژه به   نیازمندان داشته باشند.

توزیع بسته های کمک معیشتی در آبادان

قانعیان مسئول پایگاه بسیج مسجد شهید بهشتی آبادان  نیز گفت: ۱۵۰ بسته کمک معیشتی که توسط خیران تهیه شده شامل روغن، برنج، ماکارانی، حبوبات،شکر و رب گوجه است.

او همچنین افزود :از ماه مبارک رمضان پارسال این یازدهمین مرحله کمک‌های مومنانه و مواسات است که  در اینجا صورت می گیرد و با توجه به جامعه هدف  و نیازمندان این محله ، بسته ها میان آنان توزیع می شود.

ماهی که با آمدنش مهربانی را در سفره‌های نیازمندان نمایان می‌کند

مسئول پایگاه بسیج مسجد شهید بهشتی آبادان در پایان خاطرنشان کرد: دوازدهمین مرحله‌ کمک‌های مومنانه و مواسات در پایان ماه رمضان صورت خواهد گرفت.

با کمک به نیازمندان و مستضعفان نه فقط در ماه مبارک رمضان بلکه در طول سال می توانیم گره گشای برخی از مشکلات محرومان جامعه شویم.

ماه مبارک رمضان با درک درست از معیشت و کمبود نیاز مستمندان زمان مناسبی را برای توجه بیشتر به شرایط هموطنان نیازمند و دستگیری و احسان به آنان فراهم می‌آورد.

گزارش از هدی دریس

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.