نگاهی بر زندگی ورزشی مرحوم نادر دست نشان

نادر دست نشان سرمربی تیم فوتبال رایکا بابل و اسطوره باشگاه نساجی امروز دار فانی را وداع گفت.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، نادر دست نشان سرمربی تیم فوتبال  رایکا بابل که مدتی پیش به علت ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شده بود امروز فوت کرد.  

طبق اعلام پزشکان، ۷۰ درصد از ریه‌های دست نشان درگیر کرونا شده بود و  در نهایت امروز در بیمارستان قائمشهر دار فانی را وداع گفت.  

دست نشان متولد ۳ خرداد ۱۳۳۹ بود. در حالی که دست نشان مدنظر تیم‌هایی همانند پرسپولیس  قرار داشت، اما تمام دوران بازیگری خود را در تیم نساجی گذراند و توانست در ۸ بازی متوالی در یک فصل ۹ گل به ثمر برساند. او سابقه دعوت به تیم ملی  را نیز داشت.

دست‌نشان هر ۳ دوره مربیگری آسیا را زیر نظر استادان فیفا (ریچارد بیت انگلیسی، سوبرامانیان مالزیایی و برنارد شون آلمانی) پشت سر گذاشته بود. پیش از اتمام این دوره‌ها در سال ۱۳۷۸، دست‌نشان دستیار کارلو سولدوی ایتالیایی در تیم ملی نوجوانان شد و توانست با این تیم به مقام چهارمی آسیا دست یابد.

علاوه بر این، این مربی قائمشهری سابقه هدایت ۲۰ باشگاه در لیگ‌های مختلف فوتبال ایران را داشت و با تیم پگاه گیلان نایب قهرمانی لیگ برتر را به دست آورده بود. دست نشان با تیم‌های فوتبال مس کرمان، استیل آذین، نفت تهران و صنعت نفت آبادان به لیگ برتر صعود کرده بود.


 بیشتر بخوانید


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار