کرملین: روسیه و آمریکا کاهش تنش در روابط را ضروری می‌دانند

ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد که ولادیمیر پوتین و جو بایدن درباره ضرورت کاهش تنش در روابط فعلی دو کشور توافق نظر دارند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، کاخ ریاست جمهوری روسیه (کرملین) امروز (جمعه) اعلام کرد که تصمیم درباره برگزاری نشست با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه بستگی دارد و مواضع آن‌ها درخصوص ضرورت کاهش تنش دوجانبه یکسان است.

کرملین اعلام کرد: تصمیم نهایی درباره نحوه پاسخگویی به پیشنهاد ایالات متحده برای برگزاری اجلاس سران بین ولادیمیر پوتین و جو بایدن با رئیس جمهور روسیه است.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه گفت: ابتکار عمل در خصوص دیدار دو رئیس جمهور در یک کشور سوم که بایدن در آخرین تماس خود با پوتین در روز سه‌شنبه آن را مطرح کرد، تا حد زیادی مشابه پیشنهاد ارائه شده از سوی رئیس جمهور پیشین روسیه است.

او افزود: تجزیه و تحلیل ابتکار جدید ایالات متحده به زمان نیاز دارد و روسیه مطابق با تصمیم رئیس جمهور پاسخ خود را به این پیشنهاد اعلام خواهد کرد.

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه با اشاره به اینکه مسکو هیچ شرطی برای برگزاری این اجلاس مطرح نکرده، تاکید کرد: رئیس جمهور در ابتدا درباره امکان برگزاری جلسه طی چند روز آینده یا هر تاریخ بعدی صحبت کرد و درخصوص هیچ شرایطی صحبت نکرد.

پسکوف با تأکید بر اینکه ابتکار عمل پوتین با هدف تلاش برای بازسازی روابط و گفتگو میان روسیه و آمریکا ارائه شد، افزود: پوتین و بایدن درباره لزوم کاهش تنش فعلی در روابط بین مسکو و واشنگتن اتفاق نظر دارند، اما دیدگاه آنان درباره رعایت منافع مشترک متفاوت است.

بایدن روز پنجشنبه هنگام ارائه اظهاراتی درباره سیاست آمریکا در قبال روسیه در کاخ سفید اعلام کردکه هنگام صحبت با رئیس جمهور پوتین، من اعتقاد خود را مبنی بر اینکه برقراری ارتباط بین ما، شخصا و مستقیما برای پیشبرد یک رابطه موثر‌تر ضروری است، ابراز کردم. او نیز در این مورد توافق کرد. به همین منظور من پیشنهاد دادم که تابستان امسال در اروپا، شخصا درباره طیف وسیعی از موضوعات مربوط به دو کشور با یکدیگر دیداری داشته باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار