مبارزه با آفت ملخ مراکشی در ۲۸۰ هکتار از مراتع گلستان آغاز شد.

کیانوش حق نما مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی گلستان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، از آغاز مبارزه با آفت ملخ مراکشی خبر داد و گفت: سم پاشی ۲۸۰ هکتار از مراتع آغاز شده است تا از پیشروی این آفت به سمت گندمزار‌های استان جلوگیری شود.


کیانوش حق نما افزود: شش گروه کارشناسی در شهرستان گنبدکاووس، مراوه تپه، آق قلا، کلاله، آزادشهر و گرگان مراتع را رصد و به محض مشاهده این آفت ، سم پاشی را آغاز می کنند .


او گفت: پارسال مبارزه با این آفات در ۲۵ هزار هکتار از مراتع استان انجام شد و با اقدام به موقع از ورود این آفت به مزارع گندم و جو مناطق شمالی استان جلوگیری شد.


او افزود: با مبارزه و اقدامات پایشی خوبی که پارسال انجام شد پیش بینی می‌کنیم امسال در سطح کمتری از مراتع استان این آفت طغیان کند.


هجوم آفت موسوم به ملخ مراکشی به مراتع شمال استان گلستان در محدوده مرز خشکی ایران و ترکمنستان حدود ۹۰ سال سابقه دارد  این آفت  از مهمترین گونه‌های ملخ زیان‌آور در ایران است که به مراتع، مزارع غلات و صیفی آسیب وارد می‌کند و علاوه بر مبارزه شیمیایی با این آفت، نوعی پرنده به نام "سار گلوسرخ" نیز از دشمنان بیولوژیک این آفت به شمار می‌رود.


انتهای پیام / فا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.