چین اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه از سوی آمریکا را «هژمونی» واشنگتن خواند و اعلام کرد این اقدام با مخالفت جهانی مواجه خواهد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آرتی عربی، چین مخالفت شدید خود را با تحریم‌های جدید اعمال شده از سوی دولت «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا علیه روسیه اعلام کرد.

«ژائو لی جیان» سخنگوی وزارت امور خارجه چین، امروز (جمعه) گفت: تحریم‌های جدید آمریکا علیه روسیه، اقدامات هژمونیک یک جانبه آمریکاست که با مخالفت کل جامعه جهانی روبرو خواهد شد.

او افزود: چینی امیدوار است که با وجود اقدامات تنبیهی جدید آمریکا، مسکو و واشنگتن بتوانند بر اختلافات خود غلبه کنند.

شایان ذکر است، دولت آمریکا روز گذشته با ادعای دخالت روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ این کشور، حملات سایبری، آنچه «قلدری» در برابری اوکراین و سایر اقدامات «بدخواهانه» توصیف کرده بود، تحریم‌هایی را علیه مسکو اعمال کرد.

«جنیفر ساکی» سخنگوی کاخ سفید، نیز در سخنانی مدعی شده بود که تحریم‌های اخیر آمریکا علیه روسیه تنش زایی نیست، بلکه هزینه برخی اقدامات غیرقابل قبول علیه ما یا متحدان ماست.

آمریکا دیروز ۳۲ نهاد و شخصیت روسیه را به‌دلیل آنچه دخالت در انتخابات اخیر این کشور خوانده، تحریم کرد. این کشور علاوه ‌بر تحریم‌های جدید، ۱۰ دیپلمات روس را از خاک خود نیز اخراج کرد. این دیپلمات‌ها به جاسوسی متهم شده‌اند.

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه در واکنش به این تحریم‌ها اعلام کرد که یکسری اقدامات تلافی جویانه در نزدیک‌ترین زمان به اجرا در خواهد آمد.

این در حالی است که سرویس اطلاعات خارجی روسیه در بیانیه‌ای ادعا‌های آمریکا مبنی‌بر دست داشتن این کشور در حملات سایبری علیه زیرساخت‌های ایالات متحده را رد کرد. سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز تحرکات نیرو‌های خود درون مرز‌های روسیه را در راستای تامین امنیت شهروندان خود و نه آغاز درگیری با اوکراین عنوان کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار