دانشمندان دانشگاه‌های مختلف جهان در تحقیقی مشترک تنها یک راه را موثرترین روش جلوگیری از شیوع ویروس کرونا عنوان کردند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از مدیکال اکسپرس، به گفته کارشناسان هرگونه تلاش در آینده برای کاهش شیوع کووید-۱۹ باید در مسیر مقابله با انتقال این ویروس ازطریق هوا باشد که به عنوان راه اصلی گردش آن در نظر گرفته می‌شود.

بر اساس اظهارات جدید متخصصان، به احتمال زیاد ویروس کرونا از طریق استنشاق و نه از طریق تماس با سطوح یا مسیر‌های هوایی با برد بیشتر بین افراد در فاصله نزدیک منتقل می‌شود، اگرچه این مسیر‌ها نیز می‌توانند در انتقال نقش موثری داشته باشند.

کارشناسان دانشگاه‌های لستر، ادینبورگ ناپیر و هنگ کنگ، ویرجینیا تک می‌گویند به تازگی جهش‌های ویروس کرونا و افزایش سرعت شیوع آن، فرضیه انتقال از طریق هوا را قوت بخشیده است.

به گفته آن‌ها، در مورد تعاریف دقیق انتقال ویروس از طریق هوا، از قرن گذشته تاکنون سردرگمی وجود داشته است که در میان آن‌ها تفاوت بین قطره منتقل شده از راه هوا و هسته قطره منجر به سوء تفاهم در مورد رفتار فیزیکی این ذرات شده است.

افراد آلوده به سارس-کوو ۲ هنگام بازدم، بسیاری از ذرات تنفسی کوچک و پر از ویروس را تولید می‌کنند. به گفته کارشناسان برخی از آن‌ها تقریبا بلافاصله از سوی افراد در یک مکالمه کوتاه و با فاصله کمتر از یک متر استنشاق می‌شوند، در حالی که مابقی در مدت زمان طولانی پراکنده می‌شوند.

بر اساس اظهارات آن‌ها اقدامات پیشگیرانه از جمله استفاده از ماسک و حفظ فاصله اجتماعی به کاهش مسیر‌های معمول انتقال چه از طریق تماس مستقیم با سطوح یا قطرات و یا از طریق استنشاق آئروسل‌ها کمک می‌کند؛ با این حال آن‌ها استدلال می‌کنند که یک تفاوت اساسی در نیاز به تاکید بیشتر بر تهویه است، زیرا کوچکترین ذرات معلق می‌توانند ساعت‌ها در هوا باقی بمانند و این یک مسیر مهم انتقال است؛ از این رو  اقدامات لازم برای اطمینان از جایگزینی یا تمیز شدن هوا از اهمیت بیشتری برخوردار است، اقداماتی از قبیل باز کردن پنجره‌ها و استفاده از سیستم‌های تهویه هوا که باید انجام شود.

علاوه بر این کیفیت ماسک‌ها برای اطمینان از محافظت موثر در برابر آئروسل‌های استنشاقی مهم است. ماسک‌ها معمولا از فرود آمدن قطرات بزرگ در قسمت‌های پوشیده صورت جلوگیری می‌کنند، اما ذرات ریز موجود در هوا می‌توانند به هر شکافی راه پیدا کنند. به گفته آن‌ها ماسک‌های با کیفیت و کارآیی فیلتراسیون بالا و مناسب از اهمیت بالایی برخوردارند. 

کارشناسان نتیجه گیری می‌کنند کووید-۱۹ ممکن است فصلی شود و ما مجبور خواهیم بود مانند آنفلوآنزا با آن زندگی کنیم، بنابراین دولت‌ها و رهبران بهداشت باید به این موضوع توجه کنند و تلاش خود را بر مسئله انتقال از طریق هوا متمرکز کنند.

محیط‌های ایمن داخلی نه تنها برای محافظت از افراد واکسینه نشده بلکه برای جلوگیری از انواع مقاوم ویروس در برابر واکسن یا تهدید‌های جدید هوا که ممکن است در هر زمان ایجاد شود، مورد نیاز است.

بهبود تهویه داخلی و کیفیت هوا، به ویژه در محل کار و محیط‌های آموزشی به ما کمک می‌کند تا در حال حاضر و در آینده ایمن بمانیم.


بیشتر بخوانید 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
France
ناشناس
۰۴:۰۹ ۲۷ فروردين ۱۴۰۰
واكسن است و تمام
وگرنه با ماسك رعايت بهداشت بود كه اين همه ويز و دكتر كه خودشون توصيه ميكنن ماسك بزنين بهداشت رعايت كنين كه كرونا نميگرفتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۸ ۲۷ فروردين ۱۴۰۰
نفس نکشی یا به اکسیژن 24 ی وصل باشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۹ ۲۷ فروردين ۱۴۰۰
تکرار میکنم: روزه سکوت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۵ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
هواکش مناسب + ماسک = پایان کرونا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۸ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
بسیار جالب بود این خبرخداخیرشون بده
آخرین اخبار