اینستاگرام در حال آزمایش ویژگی جدیدی است که به کاربران خود این امکان را می‌دهد تعداد لایک‌ها را مشاهده کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، اینستاگرام پس از پنهان کردن تعداد "لایک ها" در سال ۲۰۱۹، اکنون می‌خواهد این گزینه را دوباره در دسترس کاربران قرار دهد. اینستاگرام در جدیدترین آزمایش جهانی خود به تعداد کمی از کاربران این امکان را می‌دهد که انتخاب کنند، آیا می‌خواهند تعداد لایک‌ها در پست‌های دیگران را ببینند یا نمی‌خواهند.

این آزمایش همچنین به کاربران شرکت کننده امکان انتخاب غیرفعال کردن شمارش لایک‌ها روی پست‌های خود را می‌دهد. مشابه آنچه در حال حاضر برای نظرات در دسترس است. فیس بوک مالک اینستاگرام هم، به زودی آزمایش‌های مشابهی را آغاز می‌کند.

چرا اینستاگرام لایک‌ها را برگرداند؟

به نظر می‌رسد این آزمایش یک راه حل برای یکی از چالش‌های اینستاگرام است. آدام موسری رئیس اینستاگرام گفت که وقتی این غول فناوری برای اولین بار مخفی کردن تعداد لایک را آزمایش کرد، امیدوار بود که فشار اجتماعی داشتن یک عکس دوست داشتنی را کاهش دهد.

پس از دریافت بازخورد، به نظر می‌رسد همه موافق نیستند. موسری در توییتر نوشت: "برخی این اقدام را مفید دانستند و برخی هنوز دوست داشتند که تعداد لایک‌ها را (به ویژه برای ردیابی موارد محبوب) ببینند. "

شمارنده لایک اینستاگرام در راه بازگشت به خانه

هنگامی که نمایش تعداد لایک برای اولین بار پنهان شد، ترس در بین اینفلوئنسر‌ها در اینستاگرام وجود داشت و نگران بودند تعداد لایک بر توانایی آن‌ها و درآمدزایی در سیستم عامل، تأثیر بگذارد.

اکنون شما می‌توانید به جای اینکه لایک‌ها را به طور کامل حذف کنید، انتخاب کنید که می‌خواهید آن را ببینید یا خیر.

اینستاگرام می‌گوید "ما در حال آزمایش گزینه جدیدی هستیم که به شما امکان می‌دهد تجربه‌ای را که برای شما مناسب است را انتخاب کنید. البته با استفاده از ابزاری برای مقابله با آزار و اذیت اینترنتی که در اینستاگرام موجود است، قرار دادن کنترل دوباره در اختیار کاربران منطقی‌ترین راه حل به نظر می‌رسد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار