بابایی گفت: طی روز های گذشته آمار بستری ها با افزایش روبه رو بوده و شمار مراجعه کنندگان به مراکز درمانی استان وارد شیب تند کرونایی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، مهرداد بابایی، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: وضعیت البرز به لحاظ شیوع کرونا خوب نیست و همچنان آمار بستری ها در استان بالا بوده و رکورد می زند به طوری که به مرز یک هزار بستری دربیمارستان های استان رسیده ایم.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی البرز افزود: اکنون  ۹۹۹ بیمار کووید۱۹ به علت  وخامت اوضاع عمومی و شدت بیماری در بیمارستان های البرز بستری هستند.

بابایی گفت: بیش از سه هزار نفر طی ۲۴ ساعت گذشته به مراکز درمانی و بهداشتی البرز مراجعه کردند که ۱۴۰ نفر طی این مدت بستری و تحت درمان قرار گرفتند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی البرز افزود : طی ۲۴ ساعت گذشته  نتایج تست کووید ۱۹تعداد  یک هزارو ۵۰۰ نفر در البرز مثبت بوده است.

او  با بیان این که تاکنون  وضعیت بالاتر از قرمز به صورت رسمی در کشور اعلام نشده است گفت: اکنون استان البرز مانند بسیاری از مانند کشور در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد.

رئیس مرکز مدیریت فوریت های پزشکی البرز افزود: میزان ماموریت های روزانه امدادگران اورژانس البرز  به شدت انتقال کرونا در این هفته نسبت به هفته گذشته ۶۰ درصد افزایش یافته است.

بابایی  با اشاره به این که هنوز تمام کادر درمان استان البرز واکسینه نشده اند، گفت:  اکنون واکسن با سهمیه مشخص و اولویت بندی در اختیار کادر درمان قرار می گیرد.

او افزود: افرادی که مستقیم با خط درمان بخش ویژه بیمارستان ها ، کارکنان درمانی و اورژانس در اولویت دریافت واکسن  قرار دارند.

بابایی گفت: از مجموع هفت شهرستان استان البرز ۶ شهرستان در وضعیت قرمز و شهرستان طالقان در وضعیت نارنجی شیوع کرونا قرار دارد.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.