مهمان ناخوانده‌ای که کنگر خورده و لنگر انداخته

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی از روند صعودی افزایش بیماران کرونایی نسبت به پیک‌های قبل خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،  شریف زاده دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی گفت: امروز جمع تعداد موارد کرونا مثبت مولکولی و تست سریع به ۳۸۰ نفر رسید در حالی که در پیک سوم کرونا در تاریخ ۲۱ آبان ماه حداکثر تعداد موارد کرونا مثبت در یک روز ۳۶۴ نفر بوده است.

او با اشاره به ثبت رکورد جدید کرونا افزود: امروز کرونا رکورد جدیدی از ابتدای شیوع ثبت کرد و آمار موارد کرونا مثبت در یک روز به ۳۸۰ نفر رسید.

شریف زاده اظهار کرد: در طول اسفند ماه تعداد موارد فوت ناشی از کرونا ۹ نفر بوده است که با شروع سال جدید تا به امروز ۲۰ مورد فوتی ثبت شده که حدودا رشد ۲ برابری داشته است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی تصریح کرد: به لحاظ سنی پارسال ۸۱ درصد موارد مرگ بالای ۶۰ سال بوده اند در حالی که ۲۰ مورد مرگ امسال همه‌ی موارد بالای ۶۰ سال بودند و شامل سه مورد ۶۹ ساله و ۱۷ مورد بالای ۷۰ سال سن داشته اند.

او با اشاره به کاهش قابل توجه سن مبتلایان به کرونا بیان کرد: پیک چهارم گروه‌های سنی پایین‌تر و جوان‌تر‌ها را بیشتر درگیر کرده است.

شریف زاده گفت: پارسال حدودا ۶۰ درصد موارد انتقال درون خانوادگی بوده است که اکنون این عدد به بالای ۶۵ درصد رسیده است.

بالاترین میزان بروز تجمعی کرونا را در شهرستان‌های طبس سرایان قاین فردوس و بشرویه داریم.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.