معاون سیاسی، اجتماعی فرمانداری ویژه مهاباد گفت: مشارکت بانوان برای عضویت در ششمین دوره شورا‌های اسلامی روستایی در این شهرستان کمرنگ است.

سلیمان پاکزاد معاون سیاسی، اجتماعی فرمانداری ویژه مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: در این شهرستان در مجموع ۷۰۶ داوطلب برای عضویت در شورا‌های روستایی ثبت نام کرده اند که از این تعداد تنها سه نفر را بانوان تشکیل می‌دهند.

او با بیان اینکه کار نام نویسی از داوطلبان شورا‌های اسلامی روستا‌ها همزمان با سراسر کشور از ۱۶ فروردین در این شهرستان آغاز و تا پایان روز ۲۲ فروردین ماه جاری ادامه داشت، افزود: از مجموع ثبت نام کنندگان ۳۸۷ نفر در بخش مرکزی و ۳۱۹ نفر نیز در بخش خلیفان سکونت دارند.

پاکزاد با اشاره به کاهش شمار داوطلبان در این دوره از انتخابات شورا‌های روستایی به نسبت دوره قبل اضافه کرد: با توجه به اینکه ۲ روستای این شهرستان به شهر تبدیل شده است تعداد داوطلبان شورا‌های روستایی نیز از ۷۹۶ نفر دوره پنجم به ۷۰۶ نفر کاهش پیدا کرده است.

معاون سیاسی، اجتماعی فرمانداری ویژه مهاباد تصریح کرد: در ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی از مجموع ۱۹۲ روستا، ۱۳۸ روستا واجد شرایط برگزاری انتخابات است که از این تعداد ۶۸ روستا در بخش خلیفان و ۷۰ روستا نیز در بخش مرکزی قرار دارد.

وی گفت: براساس قانون هر روستا که حایز یکی از سه شرط ۲۰ خانوار بودن، ۱۰۰ نفر جمعیت و سابقه دارا بودن شورا در دوره قبل باشد واجد شرایط برگزاری انتخابات است.

وی با بیان اینکه هیات‌های اجرایی بخش‌ها از روز گذشته بررسی صلاحیت داوطلبان را آغاز کرده اند، ادامه داد: نتایج این صلاحیت‌ها دوم خرداد ماه به کاندیدا‌ها اعلام خواهد شد و داوطلبان رد صلاحیت شده در مدت چهار روز می‌توانند به نتایج ابلاغی اعتراض کنند.

پاکزاد افزود: در ۱۶ خرداد نتایج نهایی به طور قطعی اعلام می‌شود و در ۲۸ خرداد ماه انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شورا‌های اسلامی شهر و روستا برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.