شهردار ایلخچی از اجرای طرح پلاک کوبی هوشمند درختان در سطح شهر ایلخچی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،مولایی شهردار ایلخچی در خصوص اهمیت طرح پلاک کوبی درختان سطح شهر ایلخچی گفت: با افزایش آمار جمعیت و افزایش ساخت و ساز‌ها، آلودگی هوا، کاهش بارندگی، پایین رفتن سطح آب‎های زیر زمینی ، اهمیت و ارزش درختان افزایش می‌یابد.

او افزود: طرح پلاک کوبی درختان سطح شهر ایلخچی در راستای اجرای ماده ۲ قانون حفظ و گسترش فضای سبز و به منظور شناسنامه دار کردن درختان و ثبت اطلاعات هر درخت شامل گونه، سن تقریبی، ارتفاع و اطلاعات درختان توسط شهرداری ایلخچی اجرا می‌شود.

شهردار ایلخچی  گفت: در فاز اول طرح ۳۵۰۰ اصله از درختان سطح شهر ایلخچی در قالب ۴ منطقه شهری به ‌ترتیب در کد‌های ۲،۳،۶ و ۹ با هزینه‌ای بالغ بر ۵۰ میلیون تومان پلاک کوبی می‌شود.

او گفت: طرح شناسنامه دار کردن و پلاک کوبی هوشمند درختان به منظور ایجاد بانک اطلاعاتی در راستای دسترسی آسان‌تر به اطلاعات مربوط به درختان در جهت حفظ، حراست و نگهداری از آن‌ها می‌باشد.

مولایی هدف دیگر از اجرای طرح پلاک کوبی درختان را ساماندهی، حفاظت و جلوگیری از قطع بی رویه درختان، توسعه فضای سبز، افزایش سرسبزی و زیبایی شهر عنوان کرد و از شهروندان درخواست نمود که با مشارکت خود در حفظ و نگهداری درختان سطح شهر بیش از پیش کوشا بوده و هرگونه تخلفی را نیز در خصوص قطع درختان و یا آسیب به فضا‌های سبز شهری را با تلفن ۱۳۷ به اطلاع مسئولین مربوطه برسانند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.