رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گفت: جشنواره شکوفه‌های گیلاس با هدف معرفی روستای زشک به مردم کشور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، احمد زاده رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گفت: جشنواره شکوفه‌های گیلاس هرساله با هدف معرفی روستای زشک به مردم کشور است و معرفی انواع گیلاس این روستا  برگزار می‌شود.

او افزود: از دیگر اهداف برگزاری چنین مراسمی  ایجاد فضای بانشاط و باطراوت بین مردم و معرفی محصولات و تولیدات بومی و محلی به خصوص صنایع دستی این روستا به سایر مردم است.

رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: با تدبیر فرماندار محترم شهرستان ما در طول سال های گذشته برای بیشتر روستا‌های شهرستان  جشنواره ای با هدف معرفی جاذبه های گردشگری، محصولات کشاورزی و صنایع دستی برگزار کردیم.


بیشتر بخوانید


 

احمدزاده بیان کرد: تعدادی از این جشنواره‌ها عبارتند از جشنواره های شیر دوشان در روستای گراخ ، شکوفه‌های آلبالو در روستای مغان ، گردو در روستای کنگ، گیاهان دارویی در روستای ازغد ، سماق در روستای دهبار، غذا‌های سنتی در روستای جاغرق، بستنی در شهر طرقبه و  شیشلیک  در شهر شاندیز است و این جشنواره ها  هر سال برگزار می شود.

او تصریح کرد: جشنواره شکوفه‌های گیلاس  با توجه به شرایط کنونی و موج چهارم کرونا در فضای باز و با رعایت تمامی شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار شده است.

 

هشتمین جشنواره شکوفه‌های گیلاس در روستای زشک

هشتمین جشنواره شکوفه‌های گیلاس در روستای زشک

هشتمین جشنواره شکوفه‌های گیلاس در روستای زشک

هشتمین جشنواره شکوفه‌های گیلاس در روستای زشک

 

 

انتهای پیام//م. ذ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.