کارشناس امور آزمایشگاه هوای اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: هوای کلانشهر اصفهان با میانگین شاخص ۸۸ برای چهارمین روز پیاپی در وضعیت قابل قبول ثبت شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  محمود مزارع کارشناس امور آزمایشگاه هوای اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: کیفیت هوای کلانشهر اصفهان در ۲۴ ساعت منتهی به هفت صبح امروز با میانگین ۹۹ برای چهارمین روز پیاپی در وضعیت قابل قبول ثبت شد.

او ادامه داد: کیفیت هوای این کلانشهر در نخستین ساعات امروز نیز با میانگین ۸۸ همچنان وضعیت "زرد" قابل قبول را نشان می‌دهد.

کارشناس امور آزمایشگاه هوای اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان به تشریح وضعیت کیفی هوا در ایستگاه‌های پایش شهر اصفهان پرداخت و گفت: هم اکنون میدان احمدآباد با شاخص ۸۷، خیابان استانداری با شاخص ۹۶، خیابان‌های باهنر و پروین با شاخص ۸۴، خیابان رودکی با شاخص ۹۰، خیابان رهنان با شاخص ۷۴، خیابان فرشادی با شاخص ۷۶، میدان فیض با شاخص ۷۷، خیابان کاوه با شاخص ۹۳، کردآباد با شاخص ۸۰، خیابان میرزا طاهر با شاخص ۷۵ و خیابان ورزشگاه میثاق با شاخص ۹۵ در وضعیت قابل قبول است.

مزارع با اشاره به وضعیت هوای شهر‌های مجاور کلانشهر اصفهان، گفت: شاخص‌های کیفی دو شهر مبارکه و شاهین شهر در ۲۴ ساعت اخیر به ترتیب با میانگین ۸۴ و ۸۰ در وضعیت قابل قبول و هوای شهر سجزی با میانگین ساعتی ۱۵۲ هم اکنون ناسالم برای عموم شهروندان است و در شبانه روز گذشته نیز با میانگین ۱۱۳ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

شاخص کیفی هوا (Air Quality Index) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق (ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحد‌های مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.


انتهای پیام/م

برچسب ها: محیط زیست ، هوای سالم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.