مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: شناسایی، طرح و آگهی ۷۷ هزار هکتار ذخیره گاه جنگلی در استان تهیه شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان، شیرزاد نجفی،مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان اعلام کرد: عملیات مراقبت، نگهداری و آبیاری از مجموعه پارک بام خرم آباد به مساحت ۷۰۰ هکتار و ۱۱ فقره پارک جنگلی استان به مساحت پنج هزار و ۷۰۰ هکتار انجام شده است.

او  تولید نهال جنگلی در محدوده هفت نهالستان در سطح ۸۴۰ هزار اصله و احداث نهالستان‌های جنگلی جدید در شهرستان‌های ازنا، الیگودرز و دورود را مثبت ارزیابی کرد و افزود: غنی سازی و توسعه جنگل با بذر و نهال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی نیز صورت پذیرفته است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان با اشاره به عملیات مرتع بیان کرد: ۲۹ هزار هکتار حفاظت قرق مراتع، ۶۵ هکتار نگهداری ایستگاه تولید بذر، ۱۰۰ هزار هکتار ساماندهی و کنترل چرای دام، ۲۲ هزار هکتارممیزی و تنسیق مراتع، ۷۰۰ هکتار کشت گیاهان دارویی، هزار و ۹۵ هکتار بذرکاری و کپه کاری با گونه‌های دارویی انجام شده است.

او ادامه داد: همچنین۵۶۵ هکتار بذرکاری و کپه کاری با گیاهان مرتعی، ۱۷۰ هکتار ذخیره نزولات آسمانی توام با بذرکاری، هزار و ۸۳۰ هکتار حفاظت و قرق مراتع، ۵۶ هزار و ۶۳۰ هکتار ممیزی مراتع، ۳۳ هزار هکتار تهیه طرح تلفیقی در دست اقدام احاله مدیریت به تعداد هفت طرح مرتعداری با درآمد وصولی ۲۳ میلیارد و دویست و شش میلیون و هفتصد هزار ریال انجام شده است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.