به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، داریوش باقرجوان مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای، در مورد سرشکن شدن کرایه صندلیهای خالی که به دلیل رعایت فاصله گذاری اجتماعی در ناوگان حمل و نقل اتوبوسی خالی میمانند، بیان کرد: بحث گران فروشی و فروش بلیت خارج از قیمت مصوب، مصداق کمیسیونهای مربوطه است و این مسئله به هیچ وجه مصوب نیست، زیرا قیمتهای مصوب را به مناسبت ایام نوروز و برای جبران سفرهای یک سر خالی، قبل از عید داشتیم و تعدیل قیمت انجام شده بود.
این مقام مسئول تصریح کرد: نرخها از بیست و یکم فروردین به حالت قبل برگشت؛ یعنی، قیمتها به قبل از بیست و پنجم اسفند سال ۱۳۹۹ برگشته و اگر مسافران تخلفی را ملاحظه و احساس گرانفروشی کردند، میتوانند به همکاران من در پایانههای مسافری مراجعه و اعلام شکایت کنند.
او همچنین گفت: علاوه بر آن، پلهای ارتباطی سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای یعنی تلفن گویای ۱۴۱، وب سایت این سازمان (www.۱۴۱.ir) و سامانه پیام کوتاه ۱۰۰۰۱۴۱ آماده دریافت هرگونه پیشنهاد و انتقاد در تمامی زمینهها به ویژه در بحث گرانفروشی بلیتها است.
این مقام مسئول در مورد رعایت دستورالعملهای بهداشتی در ناوگان حمل و نقل اتوبوسی، تاکید کرد: متاسفانه با موج چهارم بیماری کرونا مواجه هستیم و اکثر مراکز استانها و شهرهای ما در وضعیت قرمز به سر میبرند که به همین دلیل بر اساس منویات ستاد مرکزی مقابله با کرونا، تاکیداتی را در ایام سال گذشته داشتیم و بر این موارد تاکید مجدد کردیم.
او گفت: تاکید ما بر فاصلهگذاری اجتماعی، ضدعفونی قبل از سفر، ارائه بستههای بهداشتی و فروش بلیت از طریق اینترنت بود که بر تمام اینها از ابتدای امسال و به ویژه از ابتدای موج چهارم و شیوع مجدد بیماری تاکید مجدد شد.
بیشتر بخوانید
باقرجوان اظهار کرد: در کنار آن، همواره تاکید شده که مردم از سفرهای غیر ضروری اجتناب کنند و اگر سفر ضروری بود، میتوانند از حمل و نقل عمومی استفاده کنند؛ گرچه که اکنون واقعا وضعیت، وضعیت سفر رفتن نیست. خواهش ما از مردم این است که در کنار بستههایی که ارائه میشود، حتما ماسک از چهره خود برندارند تا مشکلی پیش نیاید.
او در پاسخ به اینکه برخی از رانندگان در خارج از ترمینال ممکن است خلاف مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا، بیش از ۵۰ درصد ظرفیت خود مسافر سوار و پول بلیت آن را نیز نقدی دریافت کنند، بیان کرد: من نمیتوانم این موضوع را رد کنم، چون ممکن است فردی بخواهد قسمتی از خسارتهایی را که در طول ایام گذشته به واسطه این بیماری وارد شده، از این طریق جبران کند اما این ایام، ایام جبران خسارت نیست.
مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای در پایان تصریح کرد: به همین منظور بازدیدهای موثر را داریم و مسافران نیز در این زمینه اطلاع رسانی میکنند که معمولا بلافاصله با شرکت متخلف برخورد میشود. عمدتا بحث مالکان وسایل نقلیه مطرح است یعنی مالک داخل وسیله مینشیند و به راننده اصرار میکند که حتما باید مسافر جدید سوار کنیم. تاکید میکنم که مالکان به هیچ وجه حق ندارند که خارج از چارچوب کاری کنند و اگر چنین کاری انجام دهند نیز، اگر احساس کنیم راننده متخلف است، حتما با او برخورد میشود ولی عمده تاکید ما بر روی وسیله و مالک آن است که در کمیسیون ماده ۱۴ با وسیله نقلیه و مالک متخلف برخورد میکنیم.
انتهای پیام/