عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: به علت کاهش فعالیت بدنی کودکان، استفاده بیش از حد از غذا‌های کم ارزش و فست‌فودها بیشترین میزان چاقی کودکان را شاهد هستیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دکتر عبدالرضا نوروزی متخصص تغذیه و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ایران یکی از بیشترین مشکلات مربوط به چاقی و اضافه وزن کودکان را در جهان دارد و این مشکل به خصوص در شهر‌های بزرگ با جمعیت بالای ۶۰۰ هزار نفر از جمله کلانشهر‌های تهران، مشهد، کرج و نیز برخی شهر‌های شمالی مازندران، گیلان، آذربایجان شرقی و غربی، مشهودتر است.

او افزود: در کلانشهر‌ها و مناطق شهری پرجمعیت، به علت کاهش فعالیت بدنی کودکان، استفاده از بازی‌های رایانه ای، تماشای تلویزیون و شبکه‌های ۲۴ ساعته برنامه‌های کودک و نوجوان و استفاده بیش از حد از غذا‌های کم ارزش و فست‌فودها، بیشترین میزان چاقی کودکان را شاهد هستیم.


بیشتربخوانید



متخصص تغذیه و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: میزان چاقی و اضافه وزن کودکان در سطح کشور حدود ۱۷ درصد است که در کلانشهر‌ها این رقم به بالاتر از ۳۱ درصد می‌رسد که این روند سالانه رو به افزایش است و با توجه به همه‌گیری ویروس کرونا، قرنطینه و حبس شدن کودکان در منزل و تعطیلی مدارس در یکسال اخیر، شیوع چاقی در این قشر از ۳۵ درصد هم فراتر خواهد رفت.

نوروزی بیان کرد: بر عکس آنچه در کلانشهر‌ها دیده می‌شود، کودکان در مناطق محرومی، چون سیستان و بلوچستان، هرمزگان و مناطقی از استان‌های خراسان رضوی و جنوبی، دچار لاغری هستند و آمار چاقی در آنان به شدت پایین است.

انتهای پیام//ز.ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.