مدیر کل دامپزشکی استان یزد گفت: باید با راه اندازی و ایجاد کارگا‌ه‌های فرآوری تیلاپیا و تولید فیله ماهی، زنجیره تولید این ماهی را تکمیل کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، علی فاتحی نیا، مدیر کل دامپزشکی استان یزد در دیدار با معاون فرماندار بافق از صدور نخستین مجوز کارگاه فرآوری و تولید فیله ماهی تیلاپیا در بافق خبر داد.

او با تاکید بر تکمیل ارزش زنجیره‌های تولید ماهی تیلاپیا در استان و شهرستان بافق، گفت: مجوز کارگاه فرآوری و تولید فیله ماهی تیلاپیا از سوی دامپزشکی استان برای شهرستان بافق و سرمایه گذاران این صنعت صادر شده است.

مدیر کل دامپزشکی استان یزد با اشاره به کمبود آب در سطح استان یزد و عدم دسترسی به آب‌های آزاد، افزود: سرمایه گذاران متعددی در بافق اقدام به پرورش ماهی تیلاپیا کرده اند که برای حفظ و توسعه این صنعت نیاز به تولید محصول با کیفیت و ارائه به بازار مصرف است.

او رقابت در تولید فیله ماهی را عامل افزایش کیفیت محصول دانست و یادآور شد: باید با راه اندازی و ایجاد کارگا‌ه‌های فرآوری تیلاپیا و تولید فیله ماهی، زنجیره تولید این ماهی را تکمیل و برای صادرات آن برنامه ریزی کرد.

فاتحی نیا، پرورش و تولید تیلاپیا و خاویار را در تخصص و انحصار شهرستان بافق دانست و تاکید کرد: بافق در زمینه تولید خاویار در سال‌های اخیر موفق بوده و برای توسعه آن باید برنامه ریزی کند.

مدیر کل دامپزشکی استان یزد در این دیدار در خصوص نیروی انسانی و دامپزشک، بیماری‌های مشترک انسان و دام و طیور، واکسیناسیون طیور، و همچنین تامین مرغ و گوشت مایحتاج ماه رمضان مطالبی را بیان کرد.

حسن تفکری معاون سیاسی فرماندار بافق با بیان اینکه در بحث تحقیقات، تکثیر و پرورش ماهی تیلاپیا فعالیت‌های گسترده‌ای در شهرستان بافق انجام شده است، گفت: خوشبختانه سرمایه گذاران متعددی در حوزه تولید و پرورش ماهی تیلاپیا وارد شده اند که اخیرا نخستین مرکز خصوصی تکثیر و پرورش ماهی تیلاپیای کشور در شهرستان بافق با تولید ۱۰۰ تن ماهی توسط بخش خصوصی افتتاح و به بهره برداری رسید.

او همچنین به توسعه و رشد دامپروری دام سبک در شهرستان بافق اشاره کرد و افزود: با همراهی دامپزشکی، پهنه دام سبک در بافق راه اندازی شد که مورد استقبال و ثبت نام دامداران در این خصوص شد.

او با تاکید بر رعایت مسائل بهداشتی در حوزه پرورش و کشتار دام و طیور، تصریح کرد: در حوزه بهداشت، خط قرمز ما سلامت مردم است.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار