استاندارمرکزی از مقدمه چینی تبدیل تالاب آقگل خنداب به کانون گردشگری خبرداد.

آقازاده استاندار مرکزی درجریان سفر به شهرستان خنداب  در گفت و گو خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: به مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان پیشنهاد دادیم تفاهم نامه‌ای بین استانداری مرکزی و همدان در ارتباط با حفظ و حراست و ایجاد زیر ساخت تالاب آقگل و تشویق برای سرمایه گذاری در موضوعات گردشگری و اکولوژی تالاب آماده شود.

آقازاده افزود:پیشنهاد دادیم این تفاهم نامه به امضای استاندار مرکزی و استاندار همدان برسد و در شورای توسعه و برنامه ریزی هر دو استان تصویب شود تا هم هر ۲ استان بودجه خوبی را در نظر بگیرند و هم سازمان حفاظت محیط زیست کشور حمایت لازم را داشته باشد.

او اضافه کرد: موضوع محوری که در این سفر دنبال کردیم بازدید از تالاب آقگل است که در مرز مشترک استان مرکزی و همدان قرار دارد و یک مکان خوب و بکر گردشگری و تاکنون متاسفانه مورد غفلت قرار گرفته و بدون زیر ساخت و برنامه بوده است.


آقازاده استاندار مرکزی با سفر به شهرستان خنداب ازچند طرح عمرانی بازدید و یک طرح گردشگری را افتتاح کرد.

افتتاح اقامتگاه بومگردی حاج بالا خان در روستای درمن از توابع بخش قره چای شهرستان خنداب به مساحت ۷۵۰ مترمربع با ظرفیت ۱۰ نفر با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیون تومان و اشتغالزایی برای ۳ نفر توسط استاندار افتتاح و به بهره برداری رسید.

استاندار مرکزی همچنین از روند تکمیل بلوار جاورسیان، از کارگاه تولید شیره پزی انگور در روستای درمن، و تالاب آقگل بازدید کرد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.