از آغاز جنگ در یمن میلیون‌ها بشکه نفت این کشور به ارزش ۱۹ هزار میلیارد ریال به وسیله متجاوزان سعودی به غارت رفته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، یک نفت کش غول پیکر دیگر عازم سواحل یمن در قسمت‌های تحت کنترل متجاوزان شده است تا نفت غارت شده یمنی‌ها را بارگیری کند.

یک منبع در وزارت حمل و نقل یمن (در صنعاء) به المسیره گفت: دومین نفتکش غول پیکر در مسیر حرکت به سمت بندر الضبه در منطقه الشحر در المکلا است تا مقادیر زیادی از نفت غارت شده یمنی‌ها را بارگیری کند.

ظرفیت این نفتکش که با پرچم یونان حرکت می‌کند بیش از دو میلیون و صد و پنجاه هزار بشکه است. قرار است این نفتکش اواسط ماه کنونی میلادی به این بندر برسد. ارزش نفت غارت شده نیز بیش از ۱۴۵ میلیون دلار برآورد شده است.

ارزش نفت غارت شده از بندر‌های علی و الضبه به بیش از ۱۹۵ میلیون دلار رسیده است و بیش از سه میلیون بشکه نفت تاکنون غارت شده است.

عصام المتوکل، سخنگوی شرکت نفت یمن گفت: آنچه در طول شش سال غارت شده است برای پرداخت حقوق نوزده ساله ملت یمن کافی است.

وی درباره سرنوشت درآمد‌های هنگفت در سایه محاصره تحمیلی که درد و رنج‌های فراوانی را به وجود آورده است گفت: در طول شش سال گذشته ۱۹ تریلیون ریال یمن غارت شده است که این مبلغ برای پرداخت حقوق ملت یمن به مدت ۱۹ سال کافی بود.

میانگین درآمد‌های نفتکش‌ها در هر ماه به طور میانگین شش میلیارد ریال یمن است و این در حالی است که حداقل نفت و گازی که ماهانه در مناطق اشغالی غارت می‌شود ۸۶ میلیارد ریال یمن است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۰ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
حمله پهپادی در آنجا انجام بدهند
آخرین اخبار