سرپرست معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی خمین ازواکسیناسیون صدرصدی پزشکان این شهرستان خبرداد.

دکتر ابوذر صباغی سرپرست معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی خمین  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،گفت: صد در صد پزشکان شهرستان خمین واکسن کرونا دریافت کردند.

صباغی افزود: از ۴۹۷ دز تحویل شده به شهرستان خمین ۳۷۰ دز واکسن کرونا بر اساس اعلام اولویت‌های اعلامی وزارت بهداشت و درمان تزریق شده است.

او اضافه کرد:۲۱۱ نفر از کادر درمان خمین شامل پزشکاران و پرستاران و کارکنان بخش‌های کرونا و آی. سی. یو کرونا تاکنون واکسینه شده اند که اکثر این افراد با بیماران کرونایی ارتباط مستقیم دارند.

سرپرست معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی خمین بیان کرد: علاوه بر کادر درمانی خط مقدم مقابله با ویروس کرونا، ۶۰ دز به کادر بهداشت، ۱۷ دز به پرسنل عملیاتی اورژانس ۱۱۵ و ۵۰ دز به تمام پزشکان بخش‌های دولتی و خصوصی شهرستان تزریق شده است.

او با اشاره به تزریق ۲۲ دز واکسن به جانبازان شیمیایی بالای ۵۰ درصد و تزریق ۱۰ دز به پاکبانان و کارکنان غسالخانه این شهرستان گفت: حال عمومی تمامی دریافت کنندگان واکسن کرونا که در خمین واکسینه شدند، خوب است و خوشبختانه این افراد مشکل خاصی ندارند.

صباغی تصریح کرد: با دریافت مجدد واکسن از وزارت بهداشت کار واکسینه افراد با بیماری خاص در شهرستان هم آغاز خواهد شد.

او اظهار کرد: واکسیناسیون کرونا به منزله رفع خطر این ویروس نیست و کاهش شیوع آن مستلزم رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک، پرهیز از حضور غیرضروری در معابر عمومی و خودداری از شرکت در اجتماعات از سوی آحاد مردم است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.