مرادی گفت: ‭‭‭۷۲۸‬‬‬ نفر در استان زنجان برای رقابت در انتخابات شورای اسلامی شهر ثبت نام کرده بودند که از این تعداد ‭‭‭‭‭‭۶۷۳‬‬‬‬‬‬ نفر تأیید صلاحیت شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، مرادی نافچی معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان عصر دیروز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه بااشاره به اینکه ساعت ۲۴ شامگاه یکشنبه مهلت ثبت نام داوطلبان شورای اسلامی در این دوره از انتخابات پایان یافت، گفت: ثبت نام داوطلبان شورای اسلامی شهر و روستا‌ها در ششمین دوره از انتخابات را با موفقیت انجام دادیم.

او افزود: طی هفت روز گذشته برای ‭‭‭۷۶۴‬‬‬ روستا در استان زنجان و رقابت ۲ هزار و ‭‭‭‭‭‭۳۶۸‬‬‬‬‬‬ کرسی عضویت در شورای اسلامی چهار هزار و ‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭۶۹۱‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬ نفر ثبت نام کردند.


مرادی نافچی ادامه داد: در پنجمین دوره از انتخابات شورای اسلامی روستای استان زنجان ۴ هزار و ‭‭‭۳۰۵‬‬‬ نفر ثبت نام کرده اند که در ششمین دوره تعداد داوطلبان رشد ‭‭‭۸.۲‬‬‬ درصدی دارد.


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان افزود: در دوره ششم سه درصد از داوطلبان را خانم‌ها و ۹۷ درصد را آقایان تشکیل می‌دهند.


مرادی نافچی گفت: در این دوره میزان داوطلبان خانم نسبت به دوره گذشته یک درصد افزایش داشته است..


او با بیان اینکه ‭‭‭۴۹.۲‬‬‬ درصد از داوطلبان انتخابات شورای اسلامی روستا در استان زنجان را جمعیت ۳۰ تا ۴۵ سال به خود اختصاص داده اند، گفت: ‭‭‭۴۸.۷‬‬‬ درصد از داوطلبان کشاورز و هفت درصد نیز دارای سابقه ایثارگری هستند که نسبت به دوره گذشته افزایش ۲ درصدی دارد.


معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان ادامه داد: از ۴ هزار و ‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭۶۹۱‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬ نفر داوطلب در انتخابات شورای اسلامی روستای استان زنجان ۲۴ درصد دارای سابقه عضویت در این انتخابات طی دوره‌های گذشته هستند.


مرادی  گفت: لیست نهایی تایید صلاحیت داوطلبان ثبت نام کننده در انتخابات شورای اسلامی روستا از طریق بخشداران اعلام خواهد شد.


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: ‭‭‭۷۲۸‬‬‬ نفر در استان زنجان برای رقابت در انتخابات شورای اسلامی شهر ثبت نام کرده بودند که پس از طی فرایند‌های قانونی از این تعداد ‭‭‭‭‭‭۶۷۳‬‬‬‬‬‬ نفر تأیید صلاحیت شدند.


او گفت: تایید صلاحیت ثبت نام کنندگان به استناد مواد ‭‭‭۳۰.۳۲.۳۳‬‬‬ و ۳۴ قانون و بر اساس استعلام های انجام شده از مراجع چهارگانه هیات‌های اجرایی است.


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان افزود: مبنای جمعیت در انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در ششمین دوره از انتخابات آخرین آمار جمعیتی سال ‭‭‭۱۳۹۵‬‬‬ است.

مرادی نافچی بااشاره به اینکه انتخابات را فرصت جدی برای قوام، بقا، توسعه، رشد، و بالندگی ایران می‌دانیم، ادامه داد: از مردم ولایتمدار ایران اسلامی دعوت می‌کنیم در انتخابات امسال مشارکت بیشتری نسبت به دوره‌های گذشته داشته باشند.


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان بابیان اینکه مشارکت در انتخابات وظیفه‌ای ملی، دینی و اجتماعی است، ادامه داد: مشارکت در انتخابات می‌تواند در انسجام درونی، وحدت، پایداری، توسعه، پیشرفت، قوام و بقای ایران اسلامی در مقابل همه سیاست‌ها و ترفند‌هایی که دشمن برای ایجاد یاس و ناامیدی ایجاد می‌کند، موثر باشد.


مرادی گفت: شعار محوری ستاد انتخابات رعایت اصل بی طرفی و عمل به قانون با چهار رویکرد سلامت، امنیت، مشارکت و رقابت در انتخابات است.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.