مهرپرور با ابراز نگرانی از شیوع بالای کووید ۱۹ در کشور گفت: یک سوم بیمارستان شریعتی به بیماران کرونایی اختصاص داده شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، مهرپرور رئیس بیمارستان شریعتی تهران در برنامه تیتر امشب اظهار کرد: در شرایط کنونی بیشتر از همه روز‌های ۱۴ ماه گذشته از شیوع کرونا در کشور نگران هستم و الان هریک از بخش‌های این بیمارستان به نوبت در حال تعطیلی و اختصاص یافتن به بخش کرونایی هستند.

او ادامه داد: یک سوم بیمارستان شریعتی را بیماران کرونایی را تشکیل می‌دهند و هر روز تعداد آمار این بیماران افزایش پیدا می‌کند. در سال گذشته و نزدیک به ماه رمضان موج کرونا روندی کاهشی داشت و پس از اختصاص بخشی به بیماری کرونا در کم‌تر از ۱۵ ساعت آن بخش پر می‌شود. نگران بیماران بستری غیر کرونایی هستیم و عمل‌های الکتیو را تعطیل کرده ایم.

نیروی قهریه به کمک کنترل کرونا بیاید

 در ادامه ریاحی رئیس بیمارستان حضرت رسول اکرم هم گفت: هیچ وقت این حجم بیمار نداشتیم و امیدواریم با سختگیری‌های حداکثری و رعایت حداکثری این سنگین‌ترین موج را هم با آسیب‌های کمتر و سریعتر پشت سر بگذاریم همچنین او خواهان استفاده از نیروی قهریه برای اعمال محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها برای کنترل اپیدمی شد.

مهدی قلیان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم با اشاره به چهار رقمی شدن میزان بستری‌ها و بستری ۲۴۰ نفر در بخش مراقبت ویژه گفت: هنوز پرواز‌های خارجی در مشهد به طور کامل متوقف نشده است، اما از مسافران خارجی و هوایی تست می‌گیریم و در صورت مثبت بودن ۲ هفته در قرنطینه نگه می‌داریم.

محمد حسین صومی رئیس علوم پزشکی تبریز هم با اشاره به افزایش آسانسوری بیماران و اشغال ۸۰ درصد تخت‌های بیمارستان‌ها گفت: رفتار مردم باید تغییر کند، متاسفانه رعایت پروتکل‌ها بیش از ۷۰ درصد نیست، هر چند شواهدی هم داریم که میزان تکثیر ویروس در استان دارد کاهش می‌یابد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار