مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان از اجرای پویش ملی فصل بندگی در پرتو زیست قرآنی در کردستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی کردستان، حجت‌الاسلام احمد حاتمیان روز دوشنبه، اظهار کرد: پویش ملی فصل بندگی در پرتو زیست قرآنی در کردستان با هدف ارتقای نشاط معنوی و احساس مسئولیت اجتماعی بین شهروندان، تقویت روحیه مشارکت اجتماعی شهروندان و بصیرت افزایی دینی و تبیین معارف اسلامی اجرا می‌شود.

او به محور‌های محتوایی و گفتمانی زیست قرآنی طرح یاد شده پرداخت و افزود: همدلی و هم افزایی برای تحقق اهداف و آرمان‌های مشترک، خدمت انسان دوستانه و بدون منت به بندگان خدا، افزایش مقاومت، تاب‌آوری و صبر در جامعه در برابر سختی‌ها و ناملایمات و ساده زیستی و سبک باری در مسیر پیشرفت و تعالی از محور‌های محتوایی این طرح است.

حاتمیان بیان کرد: پویش ملی فصل بندگی در پرتو زیست قرآنی با مشارکت سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان دارالقرآن کریم و سازمان شهرداری و دهیاری‌های کشور اجرا می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان اضافه کرد: بر اساس این مشارکت بین دستگاهی در اجرای پویش یاد شده اجرای کرسی‌های تلاوت در بوستان‌های شهری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی سبک زندگی بر اساس آموزه‌های قرآنی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام حاتمیان اعلام کرد: تجلیل از فعالان و پیشکسوتان قرآنی در قالب برنامه عمری با قرآن، برگزاری مسابقات قرآنی برای سطوح مختلف سنی از جمله کودکان و نوجوانان و ایجاد نمایشگاه‌های مجازی عکس و نگار گذر‌های خیابانی با موضوع آموزه‌های اخلاقی و معارف اهل بیت (ع) و ترویج حرکت‌های اجتماعی با محوریت قرآن کتاب اخلاق و انسان دوستی از جمله برنامه‌ها و اقدامات اجرایی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها است که بر اساس شیوه نامه اجرایی پویش ملی «فصل بندگی در پرتو زیست قرآنی» انجام می‌شود.

او ایجاد میز‌های مشاوره تربیتی و اخلاقی به صورت حضوری و مجازی با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی کرونا و تقدیر از خیرین قرآنی و هیئات مذهبی و گروه‌های مردمی و جهادی پیشتاز همدلی مومنانه را از دیگر برنامه‌های اجرایی در راستای پویش ملی یاد شده برشمرد.

حاتمیان اضافه کرد: ظرفیت عظیم معنوی و فرهنگی ماه مبارک رمضان علاوه بر ایجاد تحولات فردی در روزه‌داران، باید پالایش اندیشه‌ای، رفتاری و اصلاح اجتماعی را شامل شود و در بستر آمادگی مؤمنان روزه‌دار برای بهره‌مندی از کلام الهی تلاوت آیات فتح، پیروزی و گشایش می‌تواند آرامش را به دل‌های مضطرب برگرداند و قدم‌ها را برای ادامه راه محکم کند.

او ماه رمضان را فرصتی ارزشمند برای شکل‌گیری اراده جمعی و مناسک توحیدی – اجتماعی برای ترویج روحیه فداکاری و ایثار و همبستگی و مشارکت اجتماعی دانست و گفت: در سایه این ماه مبارک حس خوب همدلی مومنانه و ایمان به توان مومنانه به مخاطب القا می‌شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.