آیت‌الله مصطفی محامی گفت: هماهنگی دستگاه‌ها قبل از توزیع کمک‌های مومنانه مانع موازی‌کاری و باعث توزیع عادلانه کمک‌ها خواهد شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، آیت‌الله مصطفی محامی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان در نشست هماهنگی رزمایش مواسات و همدلی ماه مبارک رمضان خواستار تجمیع کارنامه از فعالیت‌های انجام شده در حوزه کمک‌های مومنانه توسط نهاد‌های مختلف شد و اظهارداشت: نیاز است تا سازمان صداوسیما اطلاع‌رسانی دقیقی از فعالیت‌های انحام شده در راستای کمک‌های مومنانه توسط مجموعه‌های مختلف انجام دهد.

او افزود: در این بین باید توجه داشت که ارائه گزارش از سوی ما حالت منت‌گذاری نداشته باشد، زیرا ما شرمنده هستیم از این جهت که حجم بالایی از خانواده‌های نیازمند وجود دارد و طبق سیستم نظام اسلامی نباید به این شکل باشد و تنها باید به دلیل امیدآفرینی و اطلاع به نیازمندان ارائه شود.

نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان بیان کرد: تجمیع اطلاعات خانوار‌های نیازمند و سپس تحلیل و بررسی برای تصمیم‌گیری و اجرا برنامه‌های آینده با محوریت کمیته امداد از دیگر نیاز‌های مهم در حوزه کمک‌های مومنانه است.

او  هماهنگی دستگاه‌ها قبل از توزیع کمک‌های مومنانه را خواستار شد و تصریح کرد: در این صورت موازی‌کاری ایجاد نخواهد شد و این کمک‌ها به صورت عادلانه توزیع می‌شود و برای اینکار باید راهکار‌هایی پیدا کرد که مثلا یکسان بودن شبکه توزیع می‌تواند از جمله این راهکار‌ها باشد.

آیت الله محامی ادامه داد: نباید توزیع کمک‌های مومنانه تنها در زاهدان انجام شود و نیاز است تا با ایجاد هماهنگی و توجیه مسوولان شهرستانی با محوریت ائمه جمعه این امور در سایر شهرستان‌های سیستان و بلوچستان نیز انجام شود.

او  با بیان اینکه شناسایی گروه‌های جهادی و خیران داخل و خارج سیستان و بلوچستان نیز از دیگر فعالیت‌های مورد نیاز در این جهت بوده خواستار تلاش برای استفاده از محصولات خود استان در سبد‌های معیشتی شد و گفت: این کار با موانع و سختی‌هایی روبروست، اما بسیار مهم است و می‌تواند برای ایجاد اشتغال و افزایش تولیدات این استان موثر باشد.

او  خاطرنشان کرد: نیاز است تا در نشست‌های مختلف برای توزیع هماهنگ کمک‌های مومنانه در سیستان و بلوچستان راهکار‌هایی در نظر گرفته و با حرکت پله به پله برای رسیدن به اوضاع مطلوب تلاش کنیم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار