رئیس سازمان ملی بهره‌وری گفت: شبکه ملی بهره وری می‌تواند در مناسبات اقتصادی کشور تاثیر گذار باشد.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، فاطمه پهلوانی رئیس سازمان ملی بهره وری ایران در  برنامه گفت و گوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر در خصوص راهکار‌های افزایش بهره‌وری در کشور تصریح کرد: تاکنون نتوانسته ایم اهداف بهره وری در کشور را محقق کنیم ، ۲۰ سال از ایجاد سازمان بهره وری می‌گذرد و هنوز اهداف آن محقق نشده است. علت این ناکامی به دو موضوع بر می‌گردد پیش نیاز‌های بهره وری و اعتقاد به آن.

او با بیان اینکه پیش نیاز‌های بهره وری در بسیاری از دستگاه‌های اداری وجود ندارد، افزود: برخی از سیاست گذاری‌ها در بخش‌های مختلف اقتصادی برخلاف نظام بهره وری است.

رئیس سازمان ملی بهره‌وری با بیان اینکه باید به مدیران با بهره وری بیشتر اهمیت داده شود، گفت: اگر ۲۰ سال پیش این کار را کرده بودیم امروز در شرایط جنگ اقتصادی، وضع بهتری داشتیم.

 پهلوانی با بیان اینکه شبکه ملی بهره‌وری ایران صبح امروز با حضور معاون اول رییس جمهوری رونمایی شد، افزود: شبکه ملی بهره وری می‌تواند تا ۳۰ درصد در مناسبات اقتصادی کشور تاثیر گذار باشد.

این مقام مسئول تاکید کرد: شرط دریافت تسهیلات بنگاه‌های اقتصادی، برنامه بهره‌وری آن‌ها خواهد بود. نباید دولت به عنوان عامل مانعی برای بهره وری باشد.

اوگفت: افزایش توان اجرایی، مدیریت دانش بهره‌وری در سطح کشور، ترویج و آموزش بهره‌وری به منظور تربیت نیروی کار متخصص و متعهد از اهداف مهم این شبکه ملی است.

پهلوانی با اشاره به اینکه این حرکت ملی زیرساخت‌های متعددی از جمله فرهنگی دارد، گفت: باید در باور و نگرش تمام اجزای جامعه بهره وری شکل گیرد و زیرساخت آموزش نیز باید به کمک آن بیاید.

او بیان کرد: پیش نیاز‌های استفاده از بهره وری در بسیاری از دستگاه‌ها وجود ندارد و همچنان در حال تلاش هستیم تا دستگاه‌ها به این پیش نیاز‌ها دست یابند.

این مقام مسئول نظام مدیریتی بهره وری را امری مهم دانست و گفت: ساختار بهره وری در کشور از جمله آسیب‌ها و نیازمند اصلاح است و همه دستگاه‌ها باید دارای یک کارشناس بهره وری باشند اما در حال حاضر مشاوران بهره وری در کل کشور تنها حدود ۲۰ نفر  هستند.

پهلوانی بیان کرد: در کشورهای  دیگر ۵۰ درصد رشد اقتصادی را از محل بهره وری تامین می کنند و ما هم باید رشد بهره وری را تبدیل به حرکت ملی کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار