وزرای خارجه آلمان و پاکستان در کنفرانس خبری مشترک از گفتگو‌های هسته‌ای ایران استقبال کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، شاه محمود قریشی، وزیر خارجه پاکستان که به آلمان سفر کرده است در کنفرانسی خبری با همتای آلمانی  خود هایکو ماس شرکت کرد.

وزیر خارجه پاکستان در سخنانی درباره مذاکرات هسته‌ای ایران تاکید کرد: از نظر ما بهترین راه برای حل اختلافات گفتگو و مذاکره است. پاکستان معتقد است کشور‌های شرکت کننده در مذاکرات وین باید در این زمینه پیشرفت کنند. ما همسایه ایران هستیم و می‌خواهیم شاهد صلح و ثبات برای ایران و کل منطقه باشیم.

هایکو ماس،  وزیر خارجه آلمان در پاسخ به سوالی درباره مذاکرات هسته‌ای با ایران در وین گفت: مذاکرات از هفته گذشته آغاز شد و مذاکرات سازنده‌ای است. هیچ اطلاعی از نتایج گفتگو‌ها ندارم و نمی‌خواهم در این باره پیشداوری کنم. آمریکا نیز از گفتگو‌های ما با ایران برای بازگشت به تعهدات هسته‌ای استقبال کرد. آمریکا هم باید به توافق هسته‌ای برگردد. آمریکا نیز برای لغو بخشی از تحریم‌های ایران بر اساس آنچه توافق هسته‌ای اقتضا می‌کند، آماده است. شاهد فضایی مثبت هستیم که مسئله بسیار مهمی است و این احساس را برای ما به وجود آورده است که پیشرفت‌هایی داشته ایم.

روز سه شنبه گذشته، نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور هیات‌های ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) و نماینده اتحادیه اروپا در وین برگزار شد.

مقام‌های ایرانی هرگونه رایزنی مستقیم و غیرمستقیم با نمایندگان آمریکا در وین را رد می‌کنند و می‌گویند «پس از تایید لغو تحریم‌ها، ایران آماده است تا بلافاصله به تعهدات خود بازگردد.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار