تعداد بیماران کرونایی در یزد از ۵۰۰ نفر فراتر رفت

جانشین ستاد مقابله با کرونا در استان یزد گفت: در حال حاضر ۴۵۳ بیمار در بخش عمومی و ۵۳ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستانها بستری هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، احمد ترحمی، جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان یزد با اشاره به افزایش تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در موج چهارم این بیماری گفت: در حال حاضر تعداد ۴۵۳ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری بوده و تعداد ۵۳ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه به سر می‌برند.

او افزود: برای مقابله با پیشرفت بیماری، در حوزه درمان اعلام آمادگی صورت گرفته و تمامی عمل‌های جراحی غیر ضروری لغو شد تا تخت‌های بیشتری برای بیماران مبتلا به کرونا آزاد شود.

ترحمی اظهار کرد: در حوزه خدمات بیمارستانی نیز بر اساس بازدید‌های انجام شده، بخش‌های بستری در حال آماده سازی بوده و با توجه به پیش بینی شرایط سخت‌تر برای هفته آینده از نظر آمار بیماران بستری و آمار تست‌های سرپایی، مراکز بهداشتی استان نیز به امکان انجام تست‌های سریع مجهز شده اند.

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا درباره احداث بیمارستان بحران نیز اظهار کرد: به دلیل مشکلات موجود و ضرورت مقاوم سازی بیمارستان، عملیات احداث بیمارستان که قرار بود در مهرماه سال گذشته انجام شود به تأخیر افتاد.

او افزود: در طول این مدت عملیات مقاوم سازی بیمارستان چندین باراصلاح و بازطراحی شد و درحال حاضر مراحل نهایی پروژه در حال انجام است، به این ترتیب هفته آخر اردیبهشت ماه کار تجهیز بیمارستان انجام خواهد شد.

ترحمی همچنین درباره تمهیداتی که به منظور کنترل گردش ویروس کرونا انجام گرفته گفت: بر اساس اعلام آخرین اطلاعیه کلیه آموزش‌های حضوری و کلیه مراکز تفریحی، تالار‌های پذیرایی، شهربازی‌ها و موزه‌ها تعطیل است. ممنوعیت ورود خودرو‌های شخصی غیر بومی، ممنوعیت جدی تردد از ساعت ۲۲ تا سه صبح و محدودیت فعالیت اصناف تا ساعت ۱۴ به استثنای فعالیت نانوایی ها، سوپرمارکت ها، قصابی ها، میوه فروشی‌ها تا ساعت ۲۰ نیز به قوت خود باقی است.

ترحمی در پایان با تأکید بر اینکه تمامی تمهیدات مذکور به منظور جلوگیری از تجمع و دورهمی و قطع زنجیره انتقال ویروس انجام گرفته است گفت: در حال حاضر درصد رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در کشور به ۵۶ درصد و در استان یزد به ۵۲ درصد کاهش یافته و امیدواریم با هشدار‌های ارائه شده و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی شهروندان، از انتشار و پیشروی ویروس جلوگیری شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار