رئیس اتاق اصناف استان کرمانشاه گفت : اکنون گوشت مرغ مورد نیاز مردم در بازار موجود است و هیچ کمبودی در این زمینه احساس نمی‌شود.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، رضا سلیم ساسانی رئیس اتاق اصناف استان کرمانشاه گفت : از روز سه‌شنبه هفته گذشته نه تنها صف توزیع مرغ در استان تشکیل نشده بلکه در تاپایان روز در ویترین مغازه‌ها مرغ دیده می‌شود.

او با بیان اینکه روند عرضه و تقاضا در بازار به تعادل رسیده است، گفت : توزیع مناسب در بازار، روند عرضه و تقاضا را به تعادل رساند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه گفت: پایین بودن قیمت مرغ مهمترین عاملی بود که بین بازار عرضه و تقاضا خلل ایجاد کرد؛ افزایش قیمت مرغ از ۲۰ هزار و ۹۰۰ تومان به ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان برای تولید کنندگان انگیزه به وجود آورد.

هدایت حاتمی با تاکید بر اینکه بر شبکه توزیع و فروش مرغ در بازار نظارت جدی انجام می‌شود، افزود: به منظور تامین نیاز بازار از قطعه فروشی مرغ در کشتارگاه‌ها جلوگیری کردیم تا مرغ بیشتری در دسترس مردم قرار گیرد.

 معاون استاندار کرمانشاه ادامه داد: تحریم و برخی ناهماهنگی‌ها برای ورود مواد اولیه و نهاده‌های دامی به کشور یکی از دلایل اصلی کاهش تولید و تلاطم در بازار مرغ بود.

حاتمی افزود: مرغداران به دلیل نگرانی از تامین نهاده‌های دامی و قیمت پایین مرغ تمایلی برای جوجه ریزی نداشتند که این موضوع در نهایت چرخه توزیع مرغ در بازار را مختل کرد.

او با اشاره به افزایش انگیزه تولید در مرغداران، گفت: اکنون هیچ مشکلی برای تامین نهاده‌های دامی وجود ندارد و نهاده مورد نیاز مرغداران تا ۵۰ روز تامین می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان، گفت: پیش بینی‌های لازم برای کنترل بازار در این ایام انجام شده و هیچ نگرانی برای تامین کالا‌های مورد نیاز مردم از جمله گوشت مرغ وجود ندارد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.