رئیس جمعیت هلال احمر مُهر از افتتاح خانه هلال بخش وراوی این شهرستان خبر داد و گفت: تقویت خانه‌های هلال در شهرستان‌ها سبب آمادگی بیشتر و توانمندسازی جوامع محلی برای مقابله با آسیب‌ها و کاهش آسیب‌های ناشی از حوادث غیر مترقبه می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حسن مقیمی گفت: خانه‌های هلال در راستای افزایش تاب آوری اجتماعی و اشاعه آموزش‌های همگانی برای مقابله در برابر حوادث و سوانح طبیعی راه اندازی می‌شود که می‌تواند در بخش مدیریت بحران محلی نقش مهمی را ایفا کنند.

رئیس جمعیت هلال احمر مُهر اظهار کرد: خانه‌های هلال با رویکرد داوطلبی و به وسیله داوطلبان اداره می‌شود.

مقیمی ادامه داد: جذب و سازماندهی اعضا و داوطلبان، ارائه آموزش‌های همگانی کمک‌های اولیه و آمادگی در برابر مخاطرات برای کاهش تلفات در حوادث و بلایا، توانمندسازی جوانان، دعوت و جذب خیرین داوطلب از عمده فعالیت‌های خانه هلال است.

او یادآور شد: خانه هلال می‌تواند دارای یک تیم امدادی با تجربه برای تحت پوشش قرار دادن حوادث باشد و زمینه مشارکت فعال مردم را در خدمات امدادی و بشر دوستانه فراهم کند.

رئیس جمعیت هلال احمر مهر در خصوص خانه هلال بخش وراوی تصریح کرد: این خانه هلال با همکاری بخشدار و شورای شهر وراوی شروع به کار کرده و شورا‌ها و دهیاران شهر‌ها و دیگر روستا‌های شهرستان نیز میتوانند با مراجعه به جمعیت هلال احمر مهر، برای راه اندازی خانه هلال در شهر و روستای خود اقدام کنند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار