دامپزشکی خراسان جنوبی در خصوص مصرف بدون اطلاع دارو‌های غیر مجاز و قاچاق برای درمان بیماری‌های انگلی شایع زنبور عسل هشدار داد.

ناصح کارشناس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور و زنبور عسل اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: دو بیماری واروا و نوزما همه ساله خسارات سنگینی به صنعت زنبورداری کشور می‌زنند و زنبورداران ناگزیر به استفاده از دارو‌های اختصاصی جهت درمان این دو معضل اساسی صنعت زنبورداری هستند.

او افزود: خوشبختانه دارو‌های متعدد و از طیف‌های متنوعی از مواد موثره علیه واروا در سازمان دامپزشکی کشور ثبت شده است.

ناصح عنوان کرد: داروی اختصاصی نوزما نیز ثبت شده و سال‌ها است در کشور تولید و مورد مصرف قرار می‌گیرد.

کارشناس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور و زنبور عسل اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی تصریح کرد: با این وجود در سال‌های اخیر افرادی سود جو با سوء استفاده از شرایط و افزایش قیمت دارو‌های زنبور عسل، اقدام به قاچاق و در مواردی تولید دارو‌های غیر مجاز کرده اند.

او در خصوص فروش مجازی این محصولات افزود: این دارو‌ها در بسیاری از موارد در مراکزی مانند فروش لوازم و تجهیزات زنبورداری، اتحادیه‌های زنبورداران استانی و شهرستانی و در سطح گسترده‌ای در شبکه‌های مجازی به فروش می‌رسند.

ناصح به زنبورداران توصیه کرد دارو‌های زنبور عسل را با تجویز دامپزشک و از داروخانه‌های دامپزشکی تهیه کنند و هنگام خرید دارو به شماره ثبت و مجوز تولید یا واردات سازمان دامپزشکی کشور که روی بسته بندی دارو موجود است توجه کنند.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.