معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: امسال میزان بارندگی ها در استان کاهش یافته است.

فرهادی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی  در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، با اشاره به کاهش بارندگی ها در استان گفت: کاهش بارندگی های سال زراعی جاری در ۳۰، ۴۰ سال گذشته در استان بی سابقه بوده است به طوری  که میانگین بارندگی ها در استان به کمتر از ۴۰ میلی متر رسیده است.

او افزود: دمای هوا نیز در بلند مدت ۳.۳ درجه سانتی گراد افزایش یافته است که همه این عوامل دست به دست هم داده است تا خشکسالی حادی را پیش رو داشته باشیم.

فرهادی تصریح کرد: برابر الگوهای هواشناسی امسال حدود ۱۰ درصد از مساحت استان بارش نرمال داشته است و بیش از ۹۰ درصد با خشکسالی‌ مواجه است.


بیشتر بخوانید


معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: حدود ۱۰.۷ درصد از مساحت استان با خشکسالی بسیار شدید رو به رو است.

او بیان کرد: بر همین اساس استاندار دستور تشکیل قرارگاه آب را صادر کرد که هدف این قرارگاه برنامه ریزی و بررسی مشکلات مرتبط به آب شرب استان است.

فرهادی گفت: یکی از راه حل ها برای کاهش خشکسالی، استفاده از پساب فاضلاب است که منبع مطمئنی است و از این طریق می توان به پایداری سفره‌های آب زیر زمینی کمک کرد.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار