کتاب‌های جدید انتشارات آریترین منتشر شدند/ گلایه یک ناشر از وضعیت بازار نشر

کتاب «واژگان خاکستری» اثر ۳۱ نویسنده جوان و نواندیش در انتشارات آریترین منتشر شد.

جلال صابری‌نژاد مدیرمسئول نشر آریترین، در گفت و گو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان درباره انتشار کتاب‌های جدید این انتشاراتی گفت: کتاب «واژگان خاکستری» عنوان مجموعه داستانی از ۳۱ نویسنده است که درباره موضوعات مختلف از جمله اجتماعی، فقر و جنگ نوشته شده اند. نویسندگان این آثار از نسل جوان و نواندیش هستند. مجموعه داستان «تنیدگی» اثر محمدمتین ارزندی هم به زودی منتشر می شود.


بیشتر بخوانید


وی افزود: از دیگر آثار در دست انتشار نشر آریترین می‌توان به مجموعه طنز شاعران حوزه هنری با گردآوری عباس ثمری و جلوه‌های اهورایی در شاهنامه فردوسی اثر الهام ستوده اشاره کرد. این روزها کار‌ چاپ این آثار انجام می‌شود.

مدیرمسئول انتشارات آریترین ادامه داد: افزایش دوباره قیمت کاغذ و دستمزد چاپخانه‌ها در سال جدید باعث شده است ناشران کمتری در زمینه انتشار کتاب حضور داشته باشند. متاسفانه اگر همچنان روند افزایش قیمت کاغذ و مسائل انباشته شده در نشر ادامه داشته باشد، صنعت نشر راکد می‌ماند. خروج صنعت نشر از رکود به تصمیم گیری نهاد‌های دولتی بستگی دارد.

صابری‌نژاد بیان کرد: یکی از مسائلی که صنعت نشر با آن دست و پنجه نرم می‌کند، گرانی کاغذ است. شرایط کرونایی جامعه و مشکل توزیع کتاب هم از دیگر مشکلات ناشران به شمار می‌رود. متاسفانه از یک سو زمان برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران تمدید نشد و از سوی دیگر برگزاری آن استمرار نداشت. آن هم در شرایطی که خرید اینترنتی کتاب امن‌تر است.

وی اظهارکرد: امکان برگشت سرمایه در بازار نشر به صفر رسیده است. به دلیل شیوع بیماری کرونا و تنش‌های اقتصادی که در کشور وجود دارد، اکثر ناشران شهرستانی با تعدیل نیرو روبرو شدند. اگر چشم اندازی در صنعت نشر وجود داشته باشد و تقاضا‌های بازار نشر به حداکثر برسد، فضای پایدارتری در این صنعت ایجاد می‌شود. صنعت نشر به دریافت تسهیلات نیاز دارد اما متاسفانه این تسهیلات فقط در اختیار ناشران تهرانی قرار گرفت. وام‌های توسعه و دیگر وام‌ها به ناشران شهرستانی داده نشد و آن‌ها با روند اداری اعطای وام روبرو شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار