مرکز رسانه‌ای الحشدالشعبی اعلام کرد که عملیاتی گسترده‌ای را با هدف پیگرد عناصر تروریستی در شمال شرق استان دیاله آغاز کرده‌اند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری الفرات نیوز، مرکز رسانه‌ای الحشدالشعبی امروز (یک‌شنبه) در بیانیه‌ای از آغاز عملیات گسترده نیرو‌های عراقی در شمال شرق استان دیاله خبر داد.

در این بیانیه آمده است: نیرویی مشترک از نیرو‌های الحشدالشعبی، ارتش، پلیس فدرال و واکنش سریع صبح امروز (یک‌شنبه) عملیات امنیتی گسترده‌ای را برای تعقیب بقایای داعش در شمال شرقی دیالی آغاز کرد.

بر اساس این بیانیه، نیرو‌هایی که در این عملیات حضور دارند شامل تیپ‌های ۴، ۲۰، ۲۳، ۲۴ و ۱۱۰ الحشدالشعبی، تیپ فراخوان دیاله و واحد‌های پشتیبانی از معاونت‎ها و اداره‌های الحشدالشعبی و با حضور یگانی از ارتش، پلیس فدرال و واکنش سریع است.

این عملیات بقایای گروه تروریستی داعش در مناطق شمال شرقی دریاچه «حمرین» در استان دیاله را هدف قرار می‌دهد، زیرا عناصر داعش از منطقه نزدیک دریاچه به عنوان پناهگاهی برای جنایات تروریستی خود استفاده می‌کنند.

الحشدالشعبی عراق تاکید کرد: این عملیات با هدف از بین بردن بقایای عناصر تروریستی داعش، جلوگیری از ایجاد موضعی برای حضور آن‌ها و ایمن سازی کل منطقه حمرین است.

در همین راستا «صادق جعفر» کارشناس مسائل امنیتی عراق پیشتر تاکید کرد که اطلاعات الحشدالشعبی در سال‌های اخیر پیشرفت بسیار خوبی داشته است و توانسته به شبکه‌های تروریستی و هسته‌های بسیار پیچیده و خاموش داعش نفوذ و هویت سرکرده‌ها و مناطق تمرکز و اختفای آنان را کشف کنند که این مسئله سهم بالایی در هدف قرار دادن آنان داشته است.

گفته شده در استان دیاله شش تیپ از نیرو‌های الحشدالشعبی مستقر هستند و فعالیت‌های بسیاری در عرصه امنیتی به ویژه پیگرد هسته‌های خاموش داعش انجام می‌دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار