همت بانوی البرزی به جوانه‌های نهال بیش از ۳۰ رقم انواع میوه‌های بری ختم شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، یکی از شرکت‌های دانش بنیان کشت بافت سطح یک، کشت ۳۰ رقم از انواع بلو بری، راز بری، بلک بری و گوجی بری را آغاز کرده است.

شکوفه شهرزاد، محقق کشت بافت در خصوص تولید انواع بری‌ها در کشور گفت: با توجه به ارزش غذایی بالای بری‌ها به عنوان یک تامین کننده عالی آنتی اکسیدان و کاربرد بالای این محصولات در تولید مکمل‌های غذایی، دارویی و صنایع آرایشی و بهداشتی لازم بود کشت این محصولات در کشور ما توسعه پیدا کند.

او افزود: پس از چند سال تحقیق و مطالعه ما موفق شدیم نهال انواع بری‌ها را با توجه به انواع اقلیم آب و هوایی کشور تولید کنیم.

شهرزاد با بیان اینکه بری‌ها هم در گلخانه و هم در محیط باز قابل کشت است، گفت: با توجه به قیمت بالای محصولات بری چه در داخل ایران و چه در کشور‌های دیگر تولید این محصولات برای کشاورزان از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه خواهد بود.

اکبریان، معاون باغبانی جهاد کشاورزی البرز در خصوص کشت بری‌ها در استان گفت: با توجه به یارانه‌ای که وزارت جهاد کشاورزی برای کشت نهال‌های بری به کشاورزان اختصاص داده از سال گذشته تولید بری در هزار پانصد متر محیط باز و ۵ هزار متر در گلخانه آغاز شده است.

شکوفه شهرزاد سال ۹۹ به واسطه تولید نهال انواع رقم‌های بری محقق برتر کشت بافت در کشور معرفی شد.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.