فریدون همتی گفت: فرمانداران با همکاری نیروی انتظامی باید نسبت به کنترل مبادی ورودی شهر‌ها اقدام و نظارت‌ها را تشدید کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، فریدون همتی، استاندار هرمزگان در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا گفت: با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا در سطح استان رعایت دقیق شیوه نامه‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی ضروری است.

همتی بر اجرای دقیق محدودیت‌های کرونایی در سطح استان تاکید کرد، افزود: برگزاری هرگونه تجمع از جمله مراسم‌ عروسی و عزا نیز در سطح استان ممنوع است و با افراد خاطی برخورد قانونی خواهد شد.

او گفت: برگزاری مراسم عروسی با توجه به شرایط قرمز کرونا ممنوع است و دهیاران در روستا‌ها مسئول مستقیم اجرای این قانون هستند که در صورت عدم نظارت جدی با آنان برخورد قانونی و لازم صورت خواهد گرفت.


بیشتر بخوانید


استاندار هرمزگان با بیان اینکه افرادی که علائمی از بیماری کرونا دارند، باید خود را قرنطینه کنند، افزود: اگر نتیجه آزمایش فردی طبق مستندات مثبت باشد، اما نسبت به رعایت شرایط قرنطینه اقدام نکند و در جامعه حضور پیدا کند، دستگاه قضایی بر اساس قوانین تعریف شده با این افراد برخورد قاطع خواهد کرد.

همتی گفت:فرمانداران با همکاری نیروی انتظامی باید نسبت به کنترل مبادی ورودی شهر‌ها اقدام و نظارت‌ها را تشدید کنند.

او افزود: در شهرستان‌های قرمز استان شامل بندرعباس، قشم، بندرخمیر، بندرلنگه، پارسیان و میناب فعالیت مشاغل سطح ۲، ۳ و ۴ ممنوع است.

استاندار هرمزگان افزود: در این شهرستان‌ها ۵۰ درصد کارکنان ادارات ارائه دهنده خدمات ضروری و دستگاه‌های مرتبط با ماموریت‌های اساسی و مدیریت شهری باید به صورت حضوری فعالیت کنند و ۵۰ درصد نیز دورکاری انجام دهند و در سایر ادارات نیز یک سوم کارکنان به صورت حضوری در محل کار حضور خواهند داشت و دو سوم کارکنان نیز به صورت دورکاری فعالیت خواهند کرد.

همتی گفت: در شهرستان‌های نارنجی استان شامل حاجی‌آباد، رودان و جاسک نیز فعالیت مشاغل سطح ۳ و ۴ ممنوع است و در این شهر‌ها دوسوم کارکنان ادارات ارائه دهنده خدمات ضروری و دستگاه‌های مرتبط با ماموریت‌های اساسی و مدیریت شهری باید به صورت حضوری فعالیت کنند و یک سوم کارکنان نیز دورکاری انجام دهند و در سایر ادارات نیز ۵۰ درصد کارکنان به صورت حضوری در محل کار حضور خواهند داشت و ۵۰ درصد نیز به صورت دورکاری فعالیت خواهند کرد.

او افزود: ورود خودرو‌های شخصی با پلاک غیر بومی نیز به شهر‌های قرمز و نارنجی ممنوع است و خودرو‌های شخصی با پلاک بومی هم حق خروج از این شهر‌ها را ندارند.

استاندار هرمزگان گفت: در شهرستان‌های زرد استان شامل ابوموسی، بستک، بشاگرد و سیریک فعالیت مشاغل سطح ۴ ممنوع است و در این شهر‌ها همه کارکنان ادارات ارائه دهنده خدمات ضروری و دستگاه‌های مرتبط با ماموریت‌های اساسی و مدیریت شهری باید به صورت حضوری فعالیت کنند و در سایر ادارات نیز یک سوم نیرو‌ها دورکاری انجام خواهند داد.

همتی افزود:واحد‌های صنفی اگر محدودیت‌های کرونایی را رعایت نکنند، پلمب خواهند شد.

او افزود: تردد شبانه خودرو‌ها نیز در تمامی شهرستان‌های استان هرمزگان از ساعت ۲۲ تا ۳ بامداد ممنوع است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.