مهم‌ترین حوادث امروز شنبه ۲۱ فروردین ماه ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  مهم‌ترین حوادث امروز شنبه ۲۱ فروردین ماه ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

حریق اتوبوس مسافربری محور "راسک –ایرانشهر" بدون خسارت جانی

یک دستگاه اتوبوس مسافربری در مسیر راسک- ایرنشهردچار حریق شد که خوشبختانه خسارت جانی در بر نداشت.

سرهنگ "مصطفی کول زاده رئیس پلیس راه جنوب استان سیستان و بلوچستان بیان داشت: روز گذشته در پی اعلام خبر حریق یک دستگاه اتوبوس مسافربری در محور "راسک _ ایرانشهر" بعد از فیروز آباد استان سیستان و بلوچستان به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، ماموران پلیس راه و نیروی‌های امدادی به محل اعزام شدند.

او افزود: با حضور ماموران و اظهارات مالک خودرو در محل مشخص شد، عقب یک دستگاه اتوبوس مسافربری در حال حرکت به دلیل نامعلومی دچار حریق شده که راننده در محل و کنار جاده توقف و مسافرین خودرو را سریعا از خودرو پیاده می‌نماید.

رئیس پلیس راه جنوب استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: در این حادثه که با توجه به گستردگی و افزایش آتش منجر به حریق تمام اتوبوس می‌شود، خودرو کامل در حریق می‌سوزد که خوشبختانه به مسافرین آن هیچ گونه خسارت جانی وارد نشد.

به گفته سرهنگ کول زاده، علت دقیق حریق اتوبوس در دست بررسی است.

عاملان سرقت نافرجام و به عنف خودرو شهروند چابهاری دستگیر شدند

با اقدام به موقع مأموران انتظامی شهرستان "چابهار" عاملان سرقت نافرجام خودروی شهروند چابهاری به دام افتادند.

سرهنگ "علی قریب زاده بیان داشت: شب گذشته در پی تماس شهروندان با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ و اعلام یک فقره سرقت به عنف نافرجام خودرو در یکی از محلات شهر چابهار که طی آن ۲ فرد ناشناس به زور و با تهدید سلاح سرد قصد سرقت خودرو یک شهروند را داشته، که با مقاومت راننده خودرو متهمان وی را از ناحیه دست و پای راست مورد جراحت قرار داده و ازمحل متواری شده اند، بلافاصله مأموران انتظامی شهرستان برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

او افزود: مأموران با حضور در محل و اخذ مشخصات سارقان به گشت زنی در خیابان‌ها اطراف پرداخته و موفق شدند این ۲ سارق را که در حال فرار بودند مشاهده و در یک اقدام غافلگیرانه و ضربتی دستگیر کنند.

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان تصریح کرد: این ۲ متهم ۳۱ و ۳۳ ساله که پس از انتقال به یگان انتظامی چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشتند و صراحتا به فعالیت بزهکارانه خود اعتراف کردند.

سرهنگ قریب زاده با اشاره به اینکه متهمان برای سیرمراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند، خاطر نشان کرد: پلیس به عنوان حافظ جان مال و ناموس مردم به شدت با مجرمان و افرادی که چشم طمع به اموال مردم دارند برخورد و در این راه از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

زندان، عاقبت سرقت از اماکن

با تلاش ماموران پاسگاه انتظامی "نیکو جهان" سارقان اماکن دولتی در شهرستان نیکشهر دستگیر و روانه زندان شدند.

سرهنگ " محمود رضا صادقی فرمانده انتظامی شهرستان نیکشهر  بیان داشت: در پی وصول خبری مبنی بر سرقت از یک کارگاه شرکت دولتی در حومه شهرستان نیکشهر، پیگیری موضوع به طور ویژه در دستور کار ماموران این فرماندهی قرار گرفت.

او  افزود: بلافاصله تیم گشتی پاسگاه انتظامی " نیکو جهان " به محل مورد نظر اعزام و ۳ نفر را در حال سرقت میل گرد‌های داخل کارگاه مشاهده کردند.

سرهنگ صادقی اظهار داشت: سارقان به محض مشاهده ماموران قصد فرار از محل را داشتند که با سرعت عمل ماموران دستگیر و به یگان انتظامی انتقال داده شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان نیکشهر بیان داشت: در بازجویی‌های مقدماتی صورت گرفته متهمان به ۳ فقره سرقت از اماکن دولتی و خصوصی در سطح شهرستان اعتراف کردند.

صادقی گفت: در بازرسی از خودروی متهمان یک دستگاه موتور برق، یک دستگاه سنگ فرز و یک عدد قیچی بزرگ که بوسیله آن‌ها سرقت انجام می‌شده است، کشف و خودرو سارقان نیز توقیف و به پارکینگ انتقال داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان نیکشهر خاطر نشان کرد: متهمان به مراجع قضایی معرفی و سپس روانه زندان شدند.

تصادف در راه سراوان- گَشت یک کشته و ۶ زخمی برجا گذاشت

رییس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: ۶ مجروح و یک کشته حاصل برخورد خودروی پژو ۲۰۶ با ساینا در محور سراوان به گَشت است.

دکتر فریبرز راشدی اظهارداشت: بر اثر برخورد یک دستگاه خودروی پژو ۲۰۶ با خودروی ساینا در کیلومتر ۴۰ محور سراوان به گشت ۶ نفر مجروح و یک نفر کشته شد.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: مجروحان این حادثه بوسیله چهار دستگاه آمبولانس به بیمارستان رازی سراوان منتقل شدند.

سرعت زیاد به همراه رعایت نکردن قوانین راهنمایی و رانندگی سبب بروز حوادث ناگوار در راه‌های ارتباطی سیستان و بلوچستان می‌شود.

سراوان از توابع استان سیستان و بلوچستان در ۳۴۳ کیلومتری جنوب شرق زاهدان مرکز این استان و در همسایگی کشور پاکستان واقع شده است.

‍ توقیف ماشین آلات عمرانی در دو عملیات مختلف

حمیدریگی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: طی دو عملیات مختلف در حوزه مرکز استان تعدادی خودروی سنگین عمرانی توقیف شد

او  افزود: یگان حفاظت محیط زیست در دو عملیات مختلف دو گروه ماشین آلات عمرانی را که در حال تخریب محیط زیست و برداشت غیرمجاز از بستر رودخانه لار بودند را شناسایی و توقیف کرد.

ریگی ادامه داد: در عملیات اول تعداد یک دستگاه لودر و ۱۰ دستگاه خودروی کشنده سنگین (کامیون) و در عملیات دوم تعداد ۱ دستگاه لودر و دو دستگاه کامیون شناسایی و توقیف شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان اشاره کرد: متخلفین دستگیر شده جهت پیگیری موضوع به مقام قضایی استان تحویل شدند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار