فرماندار اصفهان از داوطلبان نامزدی انتخابات شورای روستاهای شهرستان اصفهان خواست تا نسبت به ثبت نام اقدام کنند و آن را به روز آخر موکول نکنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، حسین سیستانی فرماندار اصفهان امروز در بازدید از روند ثبت نام داوطلبان انتخابات شورا‌های روستایی وعشایری در جمع خبرنگاران بدون اشاره به تعداد داوطلبان ثبت نام کننده در روستا‌های شهرستان اصفهان ، گفت: داوطلبان حضور در انتخابات شورا‌های روستایی در ۱۸۰ روستای ۶ بخش مرکزی، بن رود، جلگه، جرقویه سفلی و جرقویه علیا و کوهپایه تا فردا یکشنبه ۲۲ فروردین برای ثبت نام فرصت دارند.

او ادامه داد: وضعیت ثبت نام داوطلبان انتخابات شورا‌های روستایی تاکنون امیدوار کننده است، اما با توجه به اینکه داوطلبان عادت دارند که ثبت نام خود را به ۲ روز آخر موکول کنند، افراد قابل توجهی در فرصت باقیمانده ثبت نام خواهند کرد.

فرماندار اصفهان تاکید کرد: تشکیل شورا‌های روستایی و انتخاب دهیاران ضروری است و کمک شایانی به عمران و آبادانی روستا‌ها و حل معضلات و مشکلات اجرایی، خدماتی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در این مناطق می‌کند و لازم است افراد بیشتری در این روستا‌ها داوطلب ثبت نام شوند تا افراد نخبه، کارآمد و شایسته با انتخاب مردم برای اداره امور روستا‌ها روی کار بیایند.

او اضافه کرد: پیشکسوتان، نخبگان، بزرگان و معتمدان روستا‌ها و روحانیان که به افزایش مشارکت مردم و انتخاب اصلح اعتقاد راسخ دارند باید افراد شایسته را برای ثبت نام در این انتخابات دعوت و تشویق کنند و زمینه را برای حضور افراد کاردان، شایسته و دلسوز و متعهد به اداره روستا را برای شرکت در انتخابات شورا‌های اسلامی روستا فراهم کنند.

سیستانی با بیان اینکه آمار مشارکت مردم با تعداد بیشتری از ثبت نام شوندگان، افزایش پیدا خواهد کرد خاطرنشان کرد: مردم شهرستان و استان اصفهان در همه ادوار گذشته با حضور پر شور خود شاخص‌ترین و زیباترین جلوه‌های مشارکت را در کشور خلق کردند در این دوره هم همانند گذشته شاهد مشارکت حداکثری مردم این استان در انتخابات خواهیم بود.

او با اشاره به اینکه ظرفیت‌های نسبی و قابل ملاحظه‌ای در روستا‌های اصفهان وجود دارد که با انتخاب افراد شایسته این ظرفیت‌ها و قابلیت‌ها در این مناطق در استان و کشور شکوفا خواهد شد افزود: از افراد شایسته و کاردان تقاضای جدی دارم که در این انتخابات ثبت نام کنند و افراد مطرح و بزرگان روستا‌ها و روحانیون نیز افراد متعهد و دلسوز را تشویق به ثبت نام کنند.

معاون استاندار و فرماندار اصفهان با قدردانی از خبرنگاران و رسانه ها، گفت: اطلاع رسانی شفاف به مردم، زمینه افزایش مشارکت و حضور بیشتر آن‌ها را در انتخابات فراهم می‌کند.

او ادامه داد: شهرستان اصفهان با جمعیتی حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر دارای ۶ بخش و ۱۸۰ روستا به‌عنوان یکی از بزرگترین شهرستان‌های کشور محسوب می‌شود که ۹۴۲ نفر برای انتخابات شورا‌های اسلامی شهر‌های این شهرستان ثبت نام کردند.

سیستانی با اشاره به اینکه ۱۴ شهر در شهرستان اصفهان وجود دارد بیان کرد: مرحله ثبت نام از داوطلبان برای شرکت در انتخابات شورا‌های شهر را پشت سر گذاشتیم و ثبت نام انتخابات شورا‌های اسلامی روستا‌ها تا فردا (یکشنبه) ادامه خواهد داشت.

ثبت نام از داوطلبان عضویت در انتخابات ششمین دوره شورا‌های اسلامی روستا و تیره‌های عشایری از ساعت هشت صبح روز دوشنبه ۱۶ فروردین آغاز شده و تا ساعت ۱۸ روز یکشنبه مورخ۲۲ فروردین (به مدت هفت روز) ادامه دارد.

استان اصفهان بیش از پنج میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۲۴ شهرستان دارد که ۸۸ درصد از جمعیت آن در ۱۱۱ شهر زندگی می‌کنند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار