معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت : برخی گردشگران برای استفاده و برداشت گیاهان کوهی، به قلمرو حیات وحش ورود می‌کنند همین امر باعث تعارضات انسانی است .

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، آذر ولی زاده معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت : برخی گردشگران برای استفاده و برداشت گیاهان کوهی، به قلمرو حیات وحش ورود می‌کنند همین امر باعث تعارضات انسانی است، ضمن اینکه دلیلی ندارد مردم اگر قصد تفریح دارند به نقاطی بروند که زیستگاه حیات وحش است.

او گفت : در صورت هرگونه تعارضات انسانی اگر اثبات شود که افراد به قلمرو یا زیستگاه‌ها حیوانات وحشی ورود کرده و یا باعث هرگونه تلفات حیات وحش شده‌اند این افراد متخلف شناخته و مشمول جرایم قانونی قرار می‌گیرند.

او از منطقه حفاظت شده بیستون، پناهگاه حیات وحش بیستون، منطقه امروله و دالاخانی، پناهگاه حیات وحش زله زرد، پناهگاه حیات وحش قراویز، منطقه حفاظت شده قلاجه، منطقه حفاظت شده بوزین و مرخیل، منطقه شکار و تیراندازی ممنوع هشیلان به عنوان مناطق تحت مدیریت محیط زیست استان نام برد.

۱۵هکتار از مناطق تحت مدیریت حیات وحش خلع ید شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت : در سال ۹۹ بیش از ۱۵ هکتار مناطق تحت مدیریت حیات وحش خلع ید شد.

فریدون یاوری با بیان اینکه در برخی از مناطق حفاظت شده همچون بیستون و قلاجه تخریب‌هایی صورت گرفته است، گفت: برای تعدادی از این پرونده‌ها صدور رای و خلع ید شد و تعدادی نیز در انتظار صدور رای است ضمن اینکه با افرادی که به شکار در این مناطق بروند برخورد می‌شود.

او افزود: در سطح استان چند منطقه حفاظت شده حیات وحش وجود دارد که این مناطق تحت مدیریت در گذشته به میزان ۱۶۱هزار هکتار بوده است که شش و هفت دهم درصد از عرصه‌های استان را شامل می‌شد.

یاوری ادامه داد: اواخر پارسال سه منطقه به مناطق تحت مدیریت اضافه شد که شامل منطقه حفاظت شده امروله و دالاخانی به میزان تقریبی ۲۳ هزار هکتار، پناهگاه حیات وحش زله زرد در گیلانغرب به میزان تقریبی ۴۰ هزار هکتار، پناهگاه حیات وحش قراویز به میزان سه هزار و ۶۰۰ هکتار است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.