مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: امسال ۶۴۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی در استان به زیر کشت گندم و کلزا رفته است.

امید جهان نژادیان مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره به  بزرگترین عملیات لجستیکی کشور در استان گفت: امسال کار برداشت و خرید ۲ محصول استراتژیک گندم و کلزا را در سطح وسیعی از مزارع استان در پیش داریم و امیدواریم بتوانیم علاوه بر حفظ مقام نخست ۱۰ ساله خوزستان، در خرید دانه روغنی کلزا نیز بتوانیم صاحب این افتخار ارزشمند شویم.

او با بیان اینکه امسال ۶۴۰ هزار هکتار در خوزستان زیر سطح کشت گندم و کلزا قرار گرفته است، تصریح کرد: میزان ۵۷۰ هزار هکتار مربوط به سطح زیر کشت گندم است و مابقی برای کاشت کلزا اختصاص یافته که با احتساب شرایط آب و هوایی پیش بینی می‌شود که حاصل دسترنج کشاورزان استان به صورت خرید تضمینی در اختیار دولت و مردم قرار گیرد.

جهان نژادیان در خصوص تکریم کشاورزان بیان داشت: امسال با درنظرگرفتن ۱۰۶ مرکز خرید برای دریافت گندم و ۴۶ مرکز فعال برای تحویل محصولات کلزای کشاورزان خوزستانی تمام تلاش خود را برای تکریم کشاورزان بکار گرفتیم و امیدوارم بتوانیم در طول این مدت برگ زرین دیگری از زحمات و تلاش ایثارگرانه کشاورزان استان را به ثبت برسانیم.

 مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان با ابراز امیدواری نسبت به کسب رضایت کشاورزان خوزستانی گفت: تمامی مقدمات برای پرداخت سریع وجه حاصل از فروش گندم مازاد بر نیاز کشاورزان فراهم شده و با تمهیدات اندیشیده شده به سرعت لیست‌های تهیه شده در مراکز خرید به بانک عامل انتقال خواهد یافت و ظرف کمتر از ۲۴ ساعت وجه حاصل از فروش محصولات کشاورزان به حساب مشخص شده از سوی آنان واریز می‌شود.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.