معاون اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت:از فردا با کاهش سرعت باد از تلاطم دریا در نیمه شمالی خلیج فارس کاسته و دریا به تدریج آرام می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، زهرا راستگو معاون اداره کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که امروز در برخی ساعات بر سرعت وزش باد‌های جنوبی در سواحل شمالی و مرکزی استان افزوده می‌شود که در پی آن دریا در این نواحی مواج خواهد بود.

او ادامه داد: پیش بینی می‌شود از فردا با کاهش سرعت باد از تلاطم دریا در نیمه شمالی خلیج فارس کاسته و دریا به تدریج آرام شود. ضمن اینکه امروز با افزایش پوشش ابر، احتمال وقوع بارش خفیف و پراکنده باران و گاهی رعدوبرق نیز در برخی از نقاط بیشتر بر روی دریا و بخش‌هایی از نواحی شمال و مرکز استان وجود دارد.

معاون اداره کل هواشناسی استان بوشهر افزود: جهت وزش باد امروز بیشتر جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۶ کیلومتر در ساعت، در برخی ساعات در سواحل شمالی و مرکزی گاهی تا ۴۲ و در فراساحل گاهی تا ۵۸ کیلومتر در ساعت خواهد بود.


بیشتر بخوانید


راستگو عنوان کرد: ارتفاع موج امروز در سواحل جنوبی ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر، در سواحل شمالی و مرکزی ۶۰ تا ۱۲۰ گاهی ۱۵۰ و فراساحل ۹۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر پیش‌بینی می‌شود که از صبح فردا به تدریج ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر خواهد شد.

او گفت: در شبانه روز گذشته عسلویه با ۱۶.۵ و برازجان با ۳۷ درجه سلسیوس کمترین و بیشترین دما را ثبت کرده‌اند.

معاون اداره کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۲:۳۳ بامداد، مد اول ساعت ۰۸:۳۳، جزر دوم ساعت ۱۴:۴۷ و مد دوم ساعت ۲۰:۲۶ خواهد بود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.